واکنش اردوغان به توقف فروش F-35‌ به ترکیه

واکنش اردوغان به توقف فروش F-35‌ به ترکیه
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 06:41

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تصویب لایحه توقف فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه در کنگره آمریکا، تاکید کرد که از این بابت نگرانی ندارند.

العالم - ترکیه

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با رد تصمیم کنگره آمریکا برای توقف فروش جنگنده‌های F-35 به این کشور، گفت تصمیم گیرنده در این موضوع، رئیس‌جمهور ایالات متحده است نه کنگره.

اردوغان شامگاه سه‌شنبه طی سخنرانی در محل حزب عدالت و توسعه (AKP) گفت: «بعد از تصویب این لایحه، امر (فروش جنگنده) کاملا در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا است. آقای ترامپ دست‌خطی در جریان نشست بروکسل به من نشان داد و تاکید کرد که چنین مسئله‌ای هرگز در میان نخواهد بود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین افزود که ترکیه هم‌اکنون 900 میلیون دلار برای خرید جنگنده‌های F-35 به آمریکا پرداخته است.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحویل گرفتن نمادین دو فرونده از این جنگنده‌ها در مقر شرکت لاکهید مارتین، توضیح داد: «هم‌اکنون خلبان‌های ما در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در امریکا هستند. ما هیچ نگرانی از این بابت نداریم».

کنگره آمریکا در ادامه بررسی‌های دقیقه نودی خود درباره بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ فروش اف-۳۵ به ترکیه را متوقف و آن را به ارائه گزارش پنتاگون درباره روابط دو کشور منوط کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها