رایزنی اردن با کشورهای اروپایی برای اسکان «کلاه سفیدها»

رایزنی اردن با کشورهای اروپایی برای اسکان «کلاه سفیدها»
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 13:03

وزارت خارجه اردن رایزنی با سفرای انگلیس، کانادا و آلمان در خصوص اسکان «کلاه سفیدها»، که یک گروه همکار با گروههای تروریستی در سوریه هستند، را آغاز کرده است.

العالم - اردن

اردن انتقال ۴۲۲ نفر از «کلاه سفیدها» به این کشور با هدف اسکان موقت و سپس انتقال آنها به چند کشور اروپایی تحت نظارت سازمان ملل را تأیید کرده است.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خالد الشوابکه» مدیر دایره روابط بین‌الملل و سازمان‌ها در وزارت خارجه اردن با سفرای انگلیس، آلمان و کانادا در امان دیدار و موضوع اسکان مجدد ۴۲۲ نفر از سوری‌ها را بررسی کرد.

«محمد الکاید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در این باره گفت که دولت اردن بنا به دلایل انسانی با درخواست سازمان ملل برای انتقال این افراد به اردن و سپس اروپا موافقت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکاید به همکاری با کمیساریای عالی امور پناهندگان در این باره اشاره کرد و افزود که نماینده کمیساریا در جلساتی که به همین منظور برگزار شد، شرکت داشت.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان پیش از این از پذیرش تعدادی از آنها خبر داده بود. هرچند وی شمار دقیق کلاه سفیدهایی که قرار است در آلمان پذیرفته شوند را مشخص نکرده؛ اما مجله بیلد شمار این افراد را 50 نفر اعلام کرده است.

به گزارش روز یکشنبه رسانه‌های سوری، پس از پایان یافتن ماموریت عناصر گروه تروریستی کلاه سفیدها، رژیم صهیونیستی در یک عملیات محرمانه و شبانه حدود 800 عضو این گروه و خانواده های آن ها را از جنوب غرب سوریه به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین و از آنجا به اردن منتقل کرد.

دولت سوریه این گروه را همکار گروههای مسلح تروریستی می‌داند.

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بیش از یک سال گذشته،‌ بر اساس تصاویری که فاش شده بود، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها