در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پیش‌بینی توکلی از نتیجه شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه

پیش‌بینی توکلی از نتیجه شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 18:32

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش بینی کرد که آمریکا به علت سابقه ای که در نقض قوانین و مقررات بین المللی دارد، با هشدار دیوان بین المللی لاهه مخالفت کند.

العالم - ایران/ سیاسی

«احمد توکلی» در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: یک احتمال وجود دارد اینکه یک قاضی حر و با صفات انسانی خوب در دیوان بین المللی لاهه حضوردارد و قوانین بین المللی را اجرا می کند، من امیدوارم همین طور باشد، به نظر می رسد که همین طور باشد.

وی افزود : احتمال این که آمریکا این را بپذیرد، ضعیف است، احتمال دارد که آمریکایی ها نقشه ای دارند. چون در سابقه تاریخی بوده که این دادگاه بین المللی بعضی وقت ها از مظلومان دفاع کرده است، من این احتمال را می دهم که چنین چیزی باشد.

توکلی در پاسخ به احتمال موافقت دولت ترامپ با درخواست دادگاه لاهه گفت: به نظر من که ترامپ موافقت نمی کند، زیرا ترامپ، سرکشی خیلی متکبرانه دارند که فکر می کنند دنیا مزرعه آن هاست و هر کاری که دلشان بخواهد، می توانند انجام دهند.

وی افزود: اگر اینها عمل کنند، برای ما خوب است و اگر هم رعایت نکنند، باز هم برای ما خوب است، چون کارنامه سیاهی که در نقض قوانین و دور زدن مقررات بین المللی دارند، سیاه تر می شود و اثبات قوی تری است بر ادعاهای جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم سفاک و مستکبر آمریکا.

رئیس دیوان بین المللی دادگستری لاهه طی نامه ای رسمی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران، درخصوص بازگشت یکجانبه تحریم های دولت آمریکا تاکید کرد از هر گونه اقدام جدید خودداری کنید و شرایط را تغییر ندهید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها