"انگشت نگاری" از همۀ زنان عربستانی

شنبه 18 شهريور 1391 - 12:03

مديركل مركز آمار و اطلاعات عربستان، از تصميم اين مركز براي انگشت نگاري از همه زنان اين كشور با هدف احراز هويت آنها در مواقع ضروري خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الحيات چاپ لندن، امروز (شنبه) به نقل از بندر بن عبدالله المشاري  مديركل مركز آمار و اطلاعات عربستان نوشت: اين مركز با چالش بزرگي در زمينه انگشت نگاري از همه زنان آن كشور مواجه است.
المشاري دليل اين امر را اجباري نبودن داشتن شناسنامه و كارت ملي براي زنان دانست و تأكيد كرد: اين اداره به اشكال مختلف تلاش خواهد كرد تا اثر انگشت همه زنان عربستاني را ثبت كند؛ حتي اگر برخي از آنها براي دريافت كارت ملي جديد ثبت نام نكرده باشند.
اين مسئول عربستاني با اشاره به اين كه مركز مذكور در تعیین هويت شهروندان و از جمله زنان نقش اساسي دارد، خاطر نشان كرد: "اثر انگشت" بهترين روش براي اطمينان از هويت زنان و مردان است و اين اقدام، اطمينان از هويت آنها را از طريق دستگاههاي كوچك انگشت نگاري در مراکز و ادارات مختلف ممكن خواهد كرد.
المشاري با اشاره فعال شدن سامانه احراز هويت زنان در عربستان، تأكيد كرد: اين مركز آماده است تا اطلاعات و خدمات خود را در اختيار ادارات دولتي قرار دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها