چین: رژیم صهیونیستی شهرک سازی را متوقف کند

چین: رژیم صهیونیستی شهرک سازی را متوقف کند
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 06:37

سفیر چین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به مقررات و ضوابط بین المللی پایبند بوده و ساخت شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی را متوقف کند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری شینهوا، "ما جائو شو" در سازمان ملل افزود: شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه شماره 2334 خواستار آن شده است که تل آویو به برنامه های ساخت شهرک های یهودی نشین پایان دهد.
وی تاکید کرد: بر اساس این قطعنامه همزمان با پایان دادن به هر گونه فعالیت غیرقانونی اسراییل در سرزمین های اشغالی، این رژیم باید از تخریب اموال فلسطینیان خودداری کند و حقوق آنها را به رسمیت بشناسد.
"ما" پیشنهاد کرد چین از برگزاری یک همایش بین المللی جدید برای رسیدگی به حق و حقوق فلسطینیان و رسیدگی به چالش های خاورمیانه و برای پیشبرد گفت و گوها در این منطقه حمایت می کند.
سفیر چین در سازمان ملل گفت که پکن پشتیبان استقلال فلسطین و ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرزهای سال 1967 میلادی و با پایتخت بیت المقدس شرقی است.
وی تصریح کرد که چین به کمک های مالی به فلسطین ادامه خواهد داد و برای همین منظور 2 میلیون دلار کمک دیگر در اختیار نهادهای ذی ربط امور پناهجویان فلسطینی در سازمان ملل قرار می دهد.
به گفته سفیر چین در سازمان ملل این کشور خواستار گسترش همکاری های کشورهای دیگر جامعه بین المللی برای حل و فصل مساله خاورمیانه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها