آخرین مهلت "مرسی" برای آزادی بازداشت شدگان

 آخرین مهلت
شنبه 18 شهريور 1391 - 15:21

جنبش هاي سياسي مصري با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي در قاهره ، آزادي همه زندانيان انقلاب را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، تظاهرات كنندگان از برخي توطئه هاي شوراي نظامي براي بحراني كردن كشور و به ناكامي كشاندن انقلاب پرده برداشتند. تظاهرات كنندگان به رئيس جمهور مصر يك هفته براي آزادي زندانيان انقلاب مصر مهلت دادند.

خاطر نشان می شود كه افسران بازداشت شده در هشتم آوريل كه به منظور اعلام همبستگي با انقلابيون، در ميدان التحرير تحصن كرده بودند، هنوز به اتهام سرپيچي از دستورات نظامي در زندان به سر مي برند. به همين علت جنبش هاي جوانان انقلابي با برگزاري تظاهرات در اعتراض به بازداشت اين افراد، مخالفت خود را با تامين خروج امن اعضاي شوراي نظامي از كشور اعلام كردند.

"مصطفي عيسي" از فعالان جنبش" 6 آوريل" به خبرنگار العالم گفت: ما با زمينه سازی برای خروج اعضاي شوراي نظامي از کشور مخالفيم و می خواهیم این افراد به اتهام جنایاتی که بعد از برکناری مبارک مرتکب شدند، مجازات شوند.

در اين ميان "ماهيتاب الجيلاني" از فعالان ائتلاف كميته هاي دفاع از انقلاب نيز به خبرنگار العالم گفت: انقلابيون بازداشت شده و افسران آزاده اي كه به انقلابيون پيوستند و نداي انقلاب را لبيك گفتند، باید فورا آزاد شوند.

بر پايه اين گزارش، حضور خانواده هاي زندانيان سبب افزايش مطالبات تظاهرات كنندگان و شور و هيجان معترضان شد و اكنون همه در انتظار تحقق وعده محمد مرسي رئيس جمهور مصر درباره آزادي زندانيان هستند.

8-11:59

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها