کارشناس سوری:

بحران سوریه رو به پایان است

بحران سوریه رو به پایان است
شنبه 18 شهريور 1391 - 16:16

كارشناس سوري مسايل سياسي و استراتژيک، در گفت و گو با شبکه خبري العالم تأكيد كرد: هر لحظه از تعداد افراد مسلح كاسته مي شود و ارتش سوريه تا ريشه كن كردن كامل آنها فاصل? چنداني ندارد. از سوي ديگر، حاميان افراد مسلح در غرب و منطقه دچار سردرگمي شده اند و انتظار مي رود حمايت هاي تسليحاتي و رسانه اي از آنها، به ويژه از سوي قطر و عربستان افزايش يابد.

دمشق، (العالم) - احمد الحاج علي كارشناس مسائل استراتژيك سوريه روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: وضعيت امنيتي، مرحله خطر را پشت سر گذاشته است و افراد مسلح ديگر قادر به كنترل مناطق مختلف نيستند. به طوري كه ارتش از نظر كمي و كيفي به خوبي از پس مأموريت هايش برآمده است. از سوي ديگر گروههاي مسلح در حال استفاده از آخرين حربه هايشان يعني منفجر كردن خودروها و موشك پراني از مناطق مسكوني به سوي اردوگاهها هستند.

حاج علي افزود: به علت اشراف نيروهاي ارتش بر وضعيت امنيتي، تروريست ها به شدت دچار رعب و نگراني هستند و معادله ميداني به نفع نظام است و اين امر به ايجاد نوعي سردرگمي در ميان حاميان عرب، منطقه اي و غربي گروههاي مسلح منجر شده است.

اين كارشناس مسائل استراتژيك، با متهم كردن گروه هاي مسلح به اختفا در مناطق مسكوني و استفاده از شهروندان به عنوان سپر انساني گفت: مهاجرت و فرار شهروندان از محل درگيري ها امری موقت و گذراست و با پايان يافتن حضور تروريست ها در آن مناطق، اين روند نيز پايان خواهد يافت.

حاج علي افزود: گروه هاي مسلح جز قتل و كشتار هدفی ندارند و همه كساني را كه با آنها همراهي نمي كنند، دشمن خودشان به شمار مي آورند. از سوي ديگر ائتلاف نيروهاي ضد سوريه اکنون دريافته است كه دولت دمشق از نظر داخلي و خارجي در موضع قدرت قرار دارد و بسياري از کشورها، از جمله روسيه، چين، ايران و نیز مقاومت را در كنار خود می بیند.

كارشناس مسائل استراتژيك سوريه در پايان با اشاره به اين كه نيروهاي حامی گروه هاي مسلح - از جمله عربستان و قطر- در آينده نزديك، حمايت هاي مالي، تسليحاتي، رسانه اي و سياسي از آنها را افزایش خواهند داد، تأكيد كرد: در آيندۀ نزديك شاهد شكست نهايي گروه هاي مسلح در مقابل ارتش سوريه خواهيم بود و نيروهاي ارتش به تعقيب آنها ادامه خواهند داد و از پناه گرفتن آنان در مناطق مسكوني جلوگیری خواهند كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها