شش ژاپنی اعدام شدند

شش ژاپنی اعدام شدند
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 12:52

حکم اعدام شش عضو یک فرقه ژاپنی که در مجموعه‌ای از جرایم و جنایت‌ها در دهه ۱۹۹۰ مشارکت داشتند، روز پنجشنبه در این کشور اجرا شد.

العالم-آسیا

از جمله جنایات مرتکب شده توسط اعضای این فرقه می‌توان به حمله با گاز سارین در متروی توکیو اشاره کرد که ۱۳ قربانی در پی داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس از توکیو، ۱۳ عضو این گروه، پیشتر به اعدام محکوم شده بودند. هفت عضو نخست این گروه، از جمله «شوکو آساهارا» رئیس این فرقه، حدود سه هفته پیش اعدام شدند.

این فرقه قصد داشت دولت ژاپن را سرنگون کند و در راستای تحقق این هدف، زرادخانه‌ای از تسلیحات شیمیایی، بیولوژیک و متعارف را فراهم آورده بود تا در جنگ آخر الزمانی از آن‌ها استفاده کند. نام این فرقه «آوم شینریکیو» به معنای «حقیقت متعالی» بود.

بدنام‌ترین جنایت این گروه، حمله در متروی توکیو در سال ۱۹۹۵ بود که به مسمومیت شش هزار نفر منتهی شد. این حمله همچنین باعث ترس و نگرانی گسترده میان مردم ژاپن شد. این حادثه در حالی رخ داد که ژاپن از لحاظ خطر وقوع حملات تروریستی شهری، عموماً کشوری امن شمرده می‌شود.

«یوکو کامیکاوا» وزیر دادگستری حمله تروریستی این فرقه را بسیار رعب انگیز توصیف کرد، به گونه‌ای که حتی ترس و نگرانی مردم در خارج از کشور را در پی داشته است. وی روز پنجشنبه در این باره در کنفرانس خبری خود گفت: شش نفری که اعدام شدند، با آساهارا و دیگر اعضای این فرقه به شکل نظام‌مند همکاری کرده اند تا جنایتی هولناک را رقم بزنند؛ جنایتی که هرگز نباید تکرار شود.

سردسته‌های این فرقه ادعا کردند در ژاپن ۱۰ هزار عضو و در روسیه ۳۰ هزار عضو دارند. این فرقه اکنون متلاشی شده است، اما نزدیک به دو هزار نفر از پیروان آداب و سنن آن، در سه فرقه فرعی فعالیت دارند. این فرقه‌های فرعی، تحت نظارت مقامات دولت هستند.

صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها