دومین وزیر صهیونیست از تصویب قانون «کشور یهود» پشیمان شد

دومین وزیر صهیونیست از تصویب قانون «کشور یهود» پشیمان شد
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 14:24

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه قانون «کشور یهود» دارای مشکلاتی است، از تصویب عجولانه آن ابراز پشیمانی کرد.

العالم- فلسطین اشغالی 

دومین وزیر از کابینه رژیم صهیونیستی نیز با ابراز ندامت از تصویب قانون «کشور یهود» اعلام کرد که این قانون دارای اشتباهاتی است.

«موشه کهلون» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با رادیو ارتش اذعان کرد که قانون «کشور یهود» دارای مشکلاتی است و باید اصلاح شود.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» کهلون گفت: «تصویب قانون کشور یهود شتابزده و عجولانه تصویب شد. ما اشتباه کردیم و اکنون باید آن را اصلاح کنیم».

وی همچنین از جلسه امروز خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و نمایندگانی از جامعه دروزی‌های فلسطین اشغالی برای صحبت درباره اصلاح قانون «کشور یهود» خبر داد. احتمال دارد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و «ایوب قرا» وزیر مخابرات این رژیم نیز در جلسه شرکت کنند.

پیشتر نیز «نفتالی بنت» وزیر آموزش این رژیم که از حامیان سرسخت قانون مذکور بود، اذعان کرد که «دیر متوجه شده» قانون کشور یهود، به احساسات جامعه دروزی‌های فلسطین اشغالی آسیب زده است.

سه نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» از جامعه دروزی‌ها، از دیوان عالی خواسته‌اند تا این قانون را ملغی اعلام کند یا حداقل بخش‌هایی از آن را که نقض حقوق اساسی از جمله حق برابری است، حذف کند. آنها می‌گویند در این قانون، اقلیت‌ها هیچ جایگاهی ندارند. این قانون دروزها و دیگران را بدون در نظر گرفتن خدماتی که به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کنند، از حقوق اساسی محروم می‌کند.

پارلمان رژیم صهیونیستی در تاریخ 28 تیر طی جلسه رای‌گیری نهایی، لایحه نژاپرستانه «کشور ملی یهود» را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند. (جزئیات بیشتر)

این طرح که با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف تصویب شد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند. همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها