نسل جدید حملات پهپادی ارتش یمن؛ آسمان امارات و عربستان ناامن شد

نسل جدید حملات پهپادی ارتش یمن؛ آسمان امارات و عربستان ناامن شد
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 20:36

نیروی هوایی ارتش یمن، امروز پنج شنبه (4 مرداد) نسل جدیدی از حملات هوایی را با طیف گسترده که به بیش از 1000 کیلومتر می رسد؛ راه اندازی کرد.

العالم - یمن 

یک منبع در نیروی هوایی یمن به شبکه المسیره گفت که نسل جدید پهپاد های یمنی با عنوان الصماد 3 رونمایی شد، نام الصماد 3 برگرفته شده از نام شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای سیاسی یمن است که به دست ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسید.

منابع یمنی تأیید کردند که نسل جدید پهپاد های یمنی پس از آزمایش های متوالی امروز پنجشنبه(4 مرداد) در یک عملیات هوایی فرودگاه بین المللی ابوظبی را در واکنش به جنایات امارات در جنگ یمن هدف گرفت، این عملیات با موفقیت انجام شد، منابع یمنی اعلام کردند پرواز ها در فرودگاه ابوظبی متوقف شده است.

 "عبدالله حسن الجفری" سخنگوی رسمی نیروی هوایی ارتش یمن گفت که مرحله بعدی، مرحله حمله به زیرساخت‌های کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی است، بعد از حملات بالستیکی به ابوظبی، این اولین بار است که این منطقه هدف حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار می‌گیرد.

معرفی نسل جدید پهپاد های یمنی حدود یک هفته پس از معرفی پهپاد های نسل دوم الصماد صورت گرفته است، الصماد 2 برد 100 کیلومتری دارد و در عملیات بمباران پالایشگاه نفت آرامکو عربستان سعودی در ریاض استفاده شد.

پربیننده ترین خبرها