انفجار کابل و قدرت نمایی طالبان

انفجار کابل و قدرت نمایی طالبان
شنبه 18 شهريور 1391 - 18:22

كابل، العالم - نويسنده و تحليلگر سياسي افغان گفت: جنبش طالبان با انجام انفجار امروز در ورودي پايگاه نيروهاي ايساف موسوم به كمپ ايگرز تلاش كرد تا توانايي اش در انجام حملاتي در كابل به نمايش بگذارد و قبل از خروج نيروهاي بيگانه از افغانستان بيشترين تعداد از آنها را به قتل برساند.

حبيب حكيمي نويسنده و تحليلگر سياسي افغان، شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: جنبش طالبان تلاش كرد تا با انجام انفجار امروز در مقر فرماندهي نيروهاي ناتو در شهرك ديپلماتيك كابل، توانايي اش را در زمينه انجام عملیات در كابل به نمايش بگذارد. اين در حالي است كه به علت فرا رسيدن سالگرد ترور احمد شاه مسعود (فرمانده ائتلاف شمال عليه طالبان در سالهاي پاياني دهه 90) شرايط كاملا امنيتي بر كابل حاكم بود.
وي افزود: طالبان با انجام اين ترور، در پي فرستادن پيامي به دولت افغانستان، گروه هاي حاضر در دولت حامد كرزاي و دشمنان سابقشان بود. اين گروه همچنين می خواست توانايي اش در زمينه عبور از پست هاي امنيتي (به ويژه در آن منطقه بسيار حساس) را به رخ دولت كابل و همپيمانانش بكشاند.
اين تحليلگر سياسي افغان خاطر نشان كرد: طرح خروج نيروهاي امريكايي و ناتو از افغانستان از پيش تعيين شده است و خارج شدن اين نيروها بر اساس طرح مذكور انجام مي گيرد. بنابراين حملات طالبان باعث تسريع در خروج نيروهاي امريكا و ناتو از آن كشور نخواهد شد.
حكيمي افزود: جنبش طالبان با هدف به رخ كشيدن مجدد قدرتش در رسيدن به مناطق كاملا تحت كنترل كابل، بر دامنه حملاتش افزوده است و تلاش مي كند تا قبل از خروج نيروهاي بيگانه از افغانستان بيشترين تعداد ممکن از آنها را به قتل برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها