درخواست مالی دبیرکل سازمان ملل از کشورهای عضو

درخواست مالی دبیرکل سازمان ملل از کشورهای عضو
جمعه 5 مرداد 1397 - 06:33

خبرگزاری رویترز از رویت نامه دبیرکل سازمان ملل به کشورهای عضو و کارکنان این سازمان خبر داد؛ نامه‌ای که در آن او درباره رو به اتمام بودن منابع مالی سازمان ملل هشدار داد.

العالم - آمریکا

در حالی که سازمان‌های حقوق بشری از اقدامات دولت «دونالد ترامپ» علیه نهادهای وابسته به سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی آمریکا انتقاد داشته‌اند، یک رسانه غربی از نامه هشدارآمیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با موضوع بی پولی این سازمان خبر داد.

به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کشورهای عضو این سازمان که روز چهارشنبه ارسال شده، هشدار داده که منابع مالی این سازمان رو به اتمام است.

بنا بر این گزارش، گوترش در این نامه تاکید کرده که تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) بودجه سازمان ملل کسری ۱۳۰ میلیون دلای را نشان می‌دهد.

او با تاکید بر وضعیت ناگوار جاری از منظر منابع مالی سازمان ملل تصریح کرد: سازمانی مثل سازمان ما نباید با خطر مکرر ورشکستگی مواجه باشد البته درد بیشتر را آنهایی خواهد کشید که می‌خواهند خدمت کنند اما نمی‌توانند.

کمیته بودجه مجمع عمومی سازمان ملل ماه دسامبر با بودجه محوری ۵.۴ میلیارد دلار برای سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ سازمان ملل موافقت کرد و در آن زمان نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته بود این بودجه به نسبت بودجه ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ۲۸۵ میلیون دلار کاهش یافت.

بنا بر گفته سازمان ملل، از مجموع ۱۹۳ کشور عضو این سازمان، تاکنون ۱۱۲ کشور سهم خود را از بودجه سازمان ملل پرداخته‌اند اما آمریکا که ۲۲ درصد بودجه سازمان ملل را تامین می‌کند هنوز سهمیه سال جاری را نداده است.

گوترش خطاب به کارکنان و کارمندان سازمان ملل هم گفته است: ما زودتر از موعد در حال تمام کردن پول هستیم و برای مدت طولانی‌تری در وضعیت قرمز قرار گرفته‌ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها