شرط آمریکا برای خروج از سوریه

شرط آمریکا برای خروج از سوریه
جمعه 5 مرداد 1397 - 07:19

طبق گزارش «تایمز»، رئیس‌جمهور آمریکا در فنلاند به همتای روس گفت، تا زمانی که ایران از سوریه خارج نشود، او نظامیان آمریکایی را از این کشور خارج نخواهد کرد.

العالم - سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با همتای روس خود در «هلسینکی» فنلاند، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به خروج ایران از این کشور منوط کرد.

در حالی که در سیاست داخلی آمریکا انتقادها از «دونالد ترامپ» به دلیل دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین» در فنلاند و مواضع او در قبال روابط واشنگتن با مسکو ادامه دارد، یک رسانه انگلیسی خبری جدید درباره رایزنی این دو در خصوص سوریه منتشر کرد.

طبق گزارش «تایمز»، ترامپ در صحبت با پوتین در فنلاند، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به خروج ایران از این کشور منوط کرد.

در این گزارش آمده است: «به گفته منابع مطلع از این دیدار (در هلسینکی فنلاند)، دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین گفت که تا زمانی که نیروهای ایرانی سوریه را ترک نکرده باشند، او نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج نخواهد کرد».

این منابع مدعی شدند: «ترامپ خواستار کمک روسیه (به آمریکا) برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه از طریق دور نگهداشتن نیروهای ایرانی از مرز اسرائیل شده بود اگرچه هدف و آرزوی نهایی او خروج کامل آنها (از سوریه) است».

انتشار خبر منوط کردن خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به خروج ایران از این کشور، در حالی مطرح شده که ترامپ چندین بار در اظهارنظرهایش گفته بود که به دنبال شکت داعش، او «به زودی» نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

ادعاهای مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره حضور ایران و لزوم خروج «نیروهای» این کشور از سوریه، در حالی مطرح شده که تهران همواره اعلام کرده، حضورش در سوریه «مستشاری» و به دعوت دولت قانونی و مشروع سوریه بوده است.

پربیننده ترین خبرها