کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل داد

کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل داد
جمعه 5 مرداد 1397 - 09:54

کره شمالی ظهر امروز جمعه به وقت محلی، بقایای تعدادی از سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ کره (1950-1953 میلادی) را به آمریکا تحویل داد.

العالم ـ آسیا

 خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که صبح امروز یک هواپیمای باری نیروی هوایی ایالات متحده در شهر ونسان در شمال شرق کره شمالی به زمین نشست و بقایای سربازان را تحویل گرفت.
کره شمالی تعداد بقایای اجساد سربازان کشته شده را اعلام نکرده است اما مقامات آمریکایی این تعداد را 55 تن براورد کرده اند.
بقایای اجساد این سربازان اکنون به فرودگاه اوسان کره جنوبی منتقل شده و قرار است از آنجا نیز به آمریکا منتقل شوند.
بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ 1950 تا 1953 کره به آمریکا، یکی از توافق‌هایی است که در نشست 22 خرداد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور حاصل شد.
آمریکا یک ماه پیش 100 جعبه چوبی را برای حمل بقایای اجساد سربازان خود وارد منطقه غیرنظامی بین دو کره کرده بود.
تحویل بقایای سربازان امریکایی کشته شده در جنگ کره با شصت و پنجمین سالگرد توافق آتش بس سال 1953 همزمان شده است که به درگیری میان دو کره پایان داد.
به گزارش ایرنا، بیش از 35 هزار سرباز آمریکایی در جریان جنگ کره (1950- 1953 میلادی) کشته شده اند از این میان هنوز هفت هزار و 700 تن هنوز مفقودالاثر هستند آمریکایی‌ها می‌گویند بقایای اجساد پنج هزار و 300 تن از اینها هنوز در کره شمالی هستند. 
آمریکا و کره شمالی قبلا توافقنامه‌ای را امضا کرده بودند که بر اساس آن بین سال‌های 1990 و 2005 میلادی، آمریکا اجساد 229 سرباز خود را پس گرفت اما اجرای بندهای این توافق به خاطر تنش میان دو کشور ناکام ماند.
مذاکرات آتش بس در جنگ کره دو سال و 17 روز به طول انجامید هر چند هیچ وقت رژیم دایمی صلح برقرار نشد و طرفین هنوز به لحاظ تکنیکی در جنگی بسر می برند که پایان نیافته است.

پربیننده ترین خبرها