گزارش شبکه العالم از سخنرانی مهم سردار سلیمانی + فیلم

جمعه 5 مرداد 1397 - 11:25

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران بر اساس معادله تهدید در برابر تهدید به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره تهدید ایران هشدار داد.

العالم - ایران

فرمانده نیروی قدس با بی ارزش خواندن تهدیدهای اخیر ترامپ، تأکید کرد که تهران، آمریکا را در جایی که انتظارش را ندارد غافلگیر خواهد کرد.

سلیمانی تصریح کرد که ترامپ شاید بخواهد آغازگر جنگ باشد اما پایان این جنگ به دست ایران خواهد بود. وی از ترامپ خواست از تجربه رئیس جمهورهای پیشین آمریکا عبرت بگیرد و از تجربه های آنها استفاده کند. وی تأکید کرد که نیروی قدس به تنهایی حریف نیروهای آمریکایی هست.

از سوی دیگر سرتیپ علی شادمانی، معاون امور هماهنگی در قرارگاه خاتم الانبیا نیز تصریح کرد که دشمن در تمام جبهه های نظامی از ملت ایران شکست خورده است؛ قدرت جمهوری اسلامی ایران از مرزها فراتر رفته است و به خارج از محدوده منطقه رسیده است و دشمن امروز با این قدرت رو به رو شده است.

وزارت امور خارجه ایران نیز ادعاهای سفیر عربستان در واشنگتن درباره محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را مسخره دانست و گفت که چنین ادعاهایی شایسته پاسخ نیستند و ملت ایران به خوبی از امکانات و تواتنمندی های خود و مسئولانشان آگاهند و چنین ادعاهای پوچ و بی اساس و جاهلانه ای با چنین ابزارهای کهنه ای کوچک ترین تأثیری در عزم و اراده آنها نخواهد داشت.

گفتنی است "خالد بن سلمان" سفیر عربستان در واشنگتن در مقاله ای که به تازگی در روزنامه الشرق الاوسط منتشر شده است ایران را به بر هم زدن ثبات منطقه متهم کرده و خواستار مجازات سیاسی و اقتصادی آن و اجرای تمام گزینه ها علیه آن شد.

در خصوص تهدیدهای مرتبط با توافق هسته ای، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که پیشنهادهای اروپایی ها به طور کلی منطقی است اما جزئیات آن باید تبدیل به دستور العمل های قابل اجرا شود؛ وی تأکید کرد که مذاکره با اروپایی ها از طریق وزارت امور خارجه ایران ادامه دارد و طرف اروپایی در همین مذاکرات، پیشنهادهای اخیر خود درباره فروش نفت و کارهای بانکی و مسائل مربوط به صادرات مطرح کرده است.

پربیننده ترین خبرها