چین: گفت و گو با آمریکا بی نتیجه است

چین: گفت و گو با آمریکا بی نتیجه است
جمعه 5 مرداد 1397 - 12:47

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اعمال تعرفه جدید واشنگتن به ارزش 16 میلیارد دلار بر کالاهای وارداتی چین، هر گونه مذاکره تجاری با آمریکا را بی نتیجه توصیف کرد.

العالم ـ آسیا

"گائو فنگ" روز جمعه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: آمریکا پیشتر 34 میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چینی در نظر گرفته است و برنامه دارد با افزودن 16 میلیارد دلار دیگر، این رقم را به 50 میلیارد دلار افزایش دهد.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا به بهانه انتقال غیرقانونی فناوری، نقض حق حاکمیت معنوی و ضربه زدن به شرکت های خارجی، به چین فشار وارد می آورد در صورتی که از میان 300 نظر خواهی مهم در این باره 90 درصد با اتهامات واشنگتن علیه پکن مخالفت کرده اند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: در اواسط ماه جاری میلادی این کشور در نشستی در واشنگتن درباره رسیدگی به تعرفه های تجاری شرکت کرد و در همان زمان هم از میان 44 گروه ذی نفع حاضر، 43 گروه با اعمال تعرفه بر روی خودرو و قطعات خودرو از سوی آمریکا مخالفت کردند و مرتبط ساختن آن با موضوع امنیت ملی را نادرست دانستند.
به گزارش ایرنا، گائو در خصوص اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر روی کل کالاهای وارداتی از چین به ارزش 500 میلیارد دلار گفت: این اظهارات در راستای منافع سیاسی و اقناع افکار عمومی مطرح می شود در صورتی که چنین کاری چرخه تجاری را کند کرده و زنجیره اقتصاد دنیا را پاره می کند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین، آمریکا را به بی مسئولیتی و بی درایتی متهم کرد و گفت که از جنگ تجاری استقبال نمی کنیم اما از آن هراسی هم نداریم و همچنان هر تدبیر لازم را برای رویاروی با آمریکا اتخاذ و از نظام چند جانبه تجاری جهان حراست می کنیم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها