آمادگی فلسطینی ها برای راهپیمایی "جمعه کودکان شهید"

آمادگی فلسطینی ها برای راهپیمایی
جمعه 5 مرداد 1397 - 15:24

غزه امروز جمعه به عنوان بخشی از تظاهرات بازگشت و شکست محاصره آماده برگزاری نظاهرات "جمعه کودکان شهید" می شود. این برنامه ها از 30 مارس در امتداد دیوار حائل برگزار می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره از همه شهروندان باری شرکت گسترده در این تظاهرات دعوت کرد.

این شورا ضمن فراخوان شهروندان غزه به حضور گسترده در اردوگاه های بازگشت در شرق غزه، تأکید کرد که این تظاهرات مسالمت آمیز تا تحقق تمام اهداف شامل "تأمین حق بازگشت به فلسطین و شکست محاصره ظالمانه غزه و رد معامله قرن و آنچه که وطن جایگزین برای فلسطینی ها تعریف شده است" ادامه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این شورا تصریح کرد: تظاهرات بلافاصله پس از نماز عصر شروع شده و تا 7ونیم عصر ادامه دارد.

از سوی دیگر "حازم قاسم"، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: شرکت مردم در تظاهرات بازگشت و شکست محاصره نشان می دهد که ما همچنان به مبارزات خود ادامه می دهیم و مردم هم تا زمان تحقق تمام اهداف، در این تظاهرات شرکت می کنند.

وی گفت: انتخاب شعار کودکان شهید برای تظاهرات امروز به منظور اعلام حجم جنایات رژیم صهیونیستی در حق کودکان و نقض تمام قوانین بین المللی و اصول انسانی است.

"تظاهرات بزرگ بازگشت"، روز 30 مارس گذشته در غزه با شرکت گسترده مردم در تظاهرات مسالمت آمیز در 5 اردوگاه بازگشت در شرق غزه آغاز شد و هر جمعه برگزار می شود. روزهای 14 و 15 مه این تظاهرات و حضور گسترده مردم در تظاهرات میلیونی به اوج خود رسید؛ اما رژیم صهیونیستی این تظاهرات را به خاک و خون کشید.

هدف از برگزاری این تظاهرات اجرای حق بازگشت فلسطینی ها به خانه و کاشانه خود در راستای اجرای قطعنامه های بین المللی و قطعنامه های ویژه سازمان ملل در خصوص بازگشت آوارگان فلسطینی از جمله قطعنامه 194 است. این قطعنامه بر بازگشت و پرداخت غرامت به مردم فلسطین و رفع محاصره غزه تأکید دارد.

در مدت برگزاری این تظاهرات، 160 شهروند به شهادت رسیدند که جنازه 8 تن از آنها در بازداشت رژیم اشغالگر است. 16750 شهروند نیز مجروح شدند؛ 18 تن از شهدا و 3200 تن از مجروحین کودک هستند.

پربیننده ترین خبرها