اولین موضع‌گیری عمران خان پس از پیروزی در انتخابات

اولین موضع‌گیری عمران خان پس از پیروزی در انتخابات
جمعه 5 مرداد 1397 - 16:44

رهبر پیروز حزب تحریک انصاف که نخست وزیر آینده این کشور نیز خواهد بود: در اولین واکنش خود پس پیروزی سخنان بسیار مهمی به میان آورد که هفتاد سال پاکستان منتظر شنیدن آن بود.

العالم- آسیا 

به نقل از اکسپرس نیوز، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف که در انتخاباتی تاریخی موفق به شکست رقبای سر سخت خود شد در اولین واکنش به پیروزی حزبش گفت: ما قصد انتقام گیری سیاسی از هیچ کسی را نداریم.

وی تصریح کرد: زمان آن رسیده که رویای پاکستان جدید تعبیر شود و ما این فرصت را داریم که کشور را بسازیم.

عمران خان گفت: خدا را شکر می‌کنم که 22 سال تلاش سیاسی من نتیجه داد و در انتخابات با کمک مردم پیروز شدم، حال نوبت آن رسیده که به وعده‌های خود عمل کنیم.

عمل به وعده های پیش از انتخابات

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: پاکستان را مانند مدینه منوره تبدیل به مکانی خواهیم کرد در دنیا نمونه و الگو شود.

وی اضافه کرد: انتقادهایی که به من شد به هیچ سیاستمدار دیگری نشد ولی به فکر انتقام گرفتن نیستم و پیروزی را فرصتی خوب می‌دانم که به وعده‌هایی که داده‌ام عمل کنم.

پایان نظام فرسوده سابق، و اتمام دوره کاخ نشینی سیاستمداران

نخست وزیر آینده پاکستان گفت: متاسفانه نظامی که طبق آن حکومت پاکستان اداره می‌شود بیشتر به نظام یک جنگل شبیه است، و همه چیز با زور و جبر انجام می شود، تمام تلاش حزب تحریک انصاف برای خدمت به طبق محروم خواهد بود.به مردم وعده می‌دهم که از مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند مراقبت کنم و اجازه ندهم در جاهای غیر ضروری صرف شوند، سازمان بازرسی پاکستان را قوت خواهیم بخشید و تلاش می‌کنیم هزینه‌های جاری دولت را به حداقل برسانیم.

وی گفت: برای یک کشور در حال توسعه شایسته نیست که نخست وزیر آن در یک کاخ شاهانه زندگی کند، از خانه نخست وزیر به عنوان یک دانشگاه استفاده خواهیم کرد وبرخی دیگر از ساختمان‌های مجلل را تبدیل به هتل خواهیم کرد.

رسیدگی به اعتراضات احزاب در مورد انتخابات

عمران‌خان وعده داد به تمام شکایت‌ها درمورد تقلب درانتخابات رسیدگی کند و هیچ اعتراضی را باقی نگذارد.

وی گفت: انتخابات فعلی توسط دولت موقتی برگزار شد که حزب مردم و حزب نواز آن را انتخاب کردند و ما دستی در انتخاب مسئولین دولت موقت نداشتیم.

کاپیتان سال‌های دور تیم ملی کریکت پاکستان افزود: از مردم پاکستان می‌خواهم که برای ما دعا کنند تا در عمل به وعده‌های خود موفق باشیم.

وی بیان کرد: سیاستمداران سابق به فکر عیاشی خود بودند ولی ما تلاش می‌کنیم حکومتی ایجاد کنیم که با سایر حکومت‌ها تفاوت اساسی داشته باشد.

تغییر در سیاست خارجه و افزایش ارتباط با ایران

این سیاستمدار برجسته گفت: مرزهای ما با افغانستان باید باز باشد، ارتباط ما با آمریکا باید تغییر کند و تبدیل به روابطی شود که دوطرف از آن منفعت ببرند نه فقط آمریکا! باید ارتباطمان با ایران قوی‌تر و بهتر شود و با عربستان نیز باید ارتباطمان خوب باشد، ما تلاش خواهیم کرد جنگ‌ها را به صلح تبدیل کنیم نه این که خود در جنگ‌ها شرکت کنیم.

ارتباط بهتر با هند

عمران خان گفت: رسانه‌های هندی مرا به سخره گرفته‌اند و این باعث افسوس است ولی در هر حال من خواهان ارتباط بهتر با دهلی‌نو هستم.

وی افزود: مسئله کشمیر اهمیت ویژه‌ای دارد و هند باید قبول کند که برای حل مسئله کشمیر نیروهای نظامی خود را از این منطقه خارج کند.

گفتنی است تحریک انصاف در انتخابات اخیر توانست با به دست آوردن اکثریت قاطع آرا شرایط تشکیل حکومت در پاکستان را به دست آورد.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها