واکنش چین به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه

واکنش چین به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه
جمعه 5 مرداد 1397 - 20:23

وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه سوریه به بهانه آنچه واشنگتن «برنامه تسلیحات شیمیایی» می‌نامد، واکنش نشان داد.

العالم- آسیا 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستگاه دیپلماسی چین امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن بر این باور است که تحریم‌های یک‌جانبه از سوی کشورها با بهانه برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه باعث تسهیل فرآیند حل مناقشه نمی‌شود.

این در حالی است که روز چهارشنبه آمریکا تحریم‌هایی را علیه سوریه به بهانه واهی ارتباط افراد و نهادهای تحریم شده با برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه اعمال کرد. این تحریم‌ها که فرانسه نیز آنها را اعمال می‌کند، شامل یک تبعه و یک شرکت چینی نیز می‌شود.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: پکن به طور قطع از نظام خلع سلاح حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: با این حال چین همواره با استفاده از تحریم‌های یک‌جانبه از سوی یک کشور مخالف بوده و بر این باور است که چنین اقداماتی به تلاش‌های جامعه بین‌المللی در راستای حل مشکل کمکی نمی‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۳ نهاد و فرد را با ادعای واهی ارتباط با برنامه‌ تسلیحات شیمیایی سوریه تحریم کرد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در همین زمینه ادعا کرد: ما به کمپین خود برای متوقف کردن حملات بی‌رحمانه رژیم اسد از طریق هدف قرار دادن شبکه حامی برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه ادامه می‌دهیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت دمشق بارها تأکید کرده که هیچ استفاده‌ای از تسلیحات شیمیایی نکرده و غرب از این موضوع به عنوان بهانه‌ و ادعایی بی‌اساس برای تشدید اقدامات خود علیه نظام مشروع سوریه بهره می‌گیرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها