مخالفان سوری در ادلب با ترکیه همکاری می کنند

مخالفان سوری در ادلب با ترکیه همکاری می کنند
شنبه 6 مرداد 1397 - 01:41

نصر الحریری رئیس هیات مذاکره کنندگان مخالفان سوری گفت که برای جلوگیری از وقوع جنگ در استان ادلب، با ترکیه همکاری می کند.

العالم - سوریه

الحریری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در ریاض افزود: تردید ندارم، ارتش دولتی تمایل چندانی برای آغاز نبرد نظامی در ادلب ندارد و بر این باورم که شرایط آن نیز فراهم نیست.
وی تصریح کرد، تمامی اقدامات برای حمایت استان ادلب و غیر نظامیان مستقر در آن را با همکاری آنکارا به عنوان کشور ضامن پیگیری می کنیم تا این استان سرنوشت نظامی نداشته باشد.
ادلب استان مرزی سوریه و ترکیه و از مناطق کاهش تنش می باشد که در سال های اخیر و براساس توافق دولت دمشق و مخالفان، میزبان بسیاری از نیروهای مسلح و خانواده های آنان است که از مناطق مختلف راهی این منطقه شده اند.
ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت گذشته ( چهارم ماه می 2017) و در جریان چهارمین دور گفت و گو های مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان، برای ایجاد یک منطقه کاهش تنش به توافق رسیده بودند.
این توافق نامه که از 16 اردیبهشت ماه 96 (6 می 2017) اجرایی شد، علاوه بر ادلب، شامل حلب در شمال غرب، حماه در مرکز و بخشی از استان لاذقیه در شمال سوریه می شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها