انگلیس پیش از برگزیت، دارو ذخیره می کند

انگلیس پیش از برگزیت، دارو ذخیره می کند
شنبه 6 مرداد 1397 - 02:27

سناریو برگزیت دشوار نگرانی هایی در خصوص کمبود احتمالی دارو در انگلیس ایجاد کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، صنایع دارویی انگلیس روز جمعه از آماده‌سازی ذخایر دارو برای آمادگی در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) دشوار خبر داد.  سناریو برگزیت دشوار نگرانی هایی در خصوص کمبود احتمالی دارو در انگلیس ایجاد کرده است.

مایک تامپسون دبیرکل انجمن صنایع دارویی انگلیس در این مورد گفت: «از ما خواسته شده است برای هر دارویی که تولید می کنیم ذخایری داشته باشیم. این بزرگترین چالش تدارکاتی است که صنعت دارویی انگلیس در زمان صلح با آن مواجه بوده است.»

این رویکرد درحالی مطرح می شود که دولت انگلیس طی هفته جاری از قصد خود برای ذخیره سازی مواد غذایی و دارویی با پیش بینی عدم توافق در خصوص برگزیت خبر داد. در صورت برگزیت دشوار پل های تجاری میان انگلیس و اتحادیه اروپا از پایان مارس 2019 قطع می شود. ترزا می نخست وزیر انگلیس اطمینان داد هدف از این رویکرد «اطمینان بخشی» به مردم انگلیس است.

با وجود این، بر خلاف بخش دارویی، کارشناسان توزیع مواد غذایی، ایده ذخیره سازی مواد غذایی را مضحک قلمداد می کنند. انجمن خرده فروشان انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: «توزیع کنندگان، زیر ساخت های لازم را برای ذخیره مواد غذایی ندارند و در خصوص مواد غذایی تازه، این کار شدنی نیست.»

در ادامه بيانيه آمده است: «شبکه توزیع به شدت شکننده است و این موضوع مدرک دیگری مبنی بر لزوم داشتن طرح جایگزین برای اطمینان از حفظ مبادلات تجاری پس از 29 مارس 2019 است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها