سفیر فلسطین: میانجیگری واشنگتن برای صلح بدون مسکو میسر نیست

سفیر فلسطین: میانجیگری واشنگتن برای صلح بدون مسکو میسر نیست
شنبه 6 مرداد 1397 - 08:51

«عبدالحفیظ نوفل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مسکو جمعه شب گفت که کشورش تنها در صورتی با میانجیگری آمریکا در مذاکرات صلح خارومیانه موافقت می کند که روسیه نیز در مذاکرات حضور داشته باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

نوفل در گفت و گو با خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه گفت که کشورش آمادگی کامل دارد مذاکرات با اسرائیل را از سر بگیرد اما بر این موضوع تاکید دارد که این مهم با نظارت کمیته چهارجانبه بین المللی (متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد) و یا با میانجیگری واشنگتن و مسکو صورت پذیرد.

در همین حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که هیچ جایگزینی برای نقش میانجیگری آمریکا وجود ندارد.

این درحالی است که «محمود عباس» رئیس خود گردان فلسطین 23 تیرماه گذشته و در جریان دیدار از مسکو اعلام کرد که با تلاش های آمریکا برای تحمیل راه حل های واشنگتن مقابله و آن را رد می کند.

وی 24 دی ماه 96 نیز امضای فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام پایتختی این شهر برای صهیونیست ها را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خوانده و گفته بود: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که دونالد ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، 14 می مصادف با 24 اردیبهشت 97 در اقدامی تحریک آمیز در مراسمی، سرانجام سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

این اقدام ترامپ درحالی انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر 2016 قطعنامه ای را تصویب و تاکید کرد، هیچ تغییری در مرزهای پیش از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها