بیانیه خبرنگاران یمنی در محکومیت حمله ائتلاف سعودی به ساختمان رادیوی الحدیده

بیانیه خبرنگاران یمنی در محکومیت حمله ائتلاف سعودی به ساختمان رادیوی الحدیده
شنبه 6 مرداد 1397 - 11:11

خبرنگار العالم در یمن گزارش داد اتحادیه خبرنگاران یمنی با صدور بیانیه ای حمله جنگنده های متجاوز سعودی به ساختمان رادیو الحدیده را محکوم کردند.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در یمن ساختمان رادیو الحدیده دیروز جمعه مورد حمله هوایی جنگنده های ائتلاف تجاوز قرار گرفت. در این حمله ده ها نفر کشته یا مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه خبرنگاران یمنی حمله جنگنده های سعودی به ساختمان رادیو الحدیده را محکوم می کند.

اتحادیه خبرنگاران یمنی تأکید می کند که ائتلاف متجاوز همچنان به حمله سازمان یافته به دستگاه ها و نهادهای اطلاع رسانی شهر ادامه می دهد؛ این اتحادیه بر این اساس یک بار دیگر به متجاوزان هشدار می دهد که نمادهای غیر نظامی این شهر در هر شرایطی اعم از جنگ و صلح به یک سان از حمایت و خصوصیت قانونی برخوردارند و در این بین دستگاه ها و نهادهای اطلاع رسانی بر اساس منشورهای بین المللی و اصول حقوق بشر از جایگاه حساس تری برخوردارند و براساس حقوق بین الملل بشردوستانه مراکز و ساختمان های رادیو و تلویزیون هویت غیر نظامی دارند و حمله به آنها جنایت جنگی محسوب می شود.

بر این اساس این اتحادیه از سازمان های بین المللی و منطقه ای حقوقی و بشردوستانه می خواهد ضمن اعلام همبستگی با خبرنگاران و مردم یمن، به منظور بررسی و تحقیق درباره این جنایات و محاسبه عوامل آنها، کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند.

این اتحادیه همچنین از سازمان ملل و نماینده ویژه آن در یمن می خواهد با اعمال فشار بیشتر بر ائتلاف سعودی، از غیر نظامیان و خبرنگاران یمنی بیش از پیش حمایت کند و جلوی مجازات جمعی مردم یمن توسط ائتلاف سعودی و مزدوران آنها را بگیرند.

پربیننده ترین خبرها