اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکرات برای خروج از رقه و حسکه

اعلام آمادگی نیروهای سوریه دموکرات برای خروج از رقه و حسکه
شنبه 6 مرداد 1397 - 12:16

منابع آگاه سوری گفتند "نیروهای سوریه دموکرات" آمادگی خود را برای خروج از شهرها و شهرک های تحت کنترل خود و تسلیم آنها به ارتش سوریه را به اطلاع مقامات این کشور رسانده اند.

العالم - سوریه

بنا بر اطلاعات به دست آمده در این خصوص، سلسله مذاکرات طاقت فرسا بین نیروهای سوریه دموکرات "قسد" و دمشق که با مشارکت کردهای نزدیک به مواضع دولت سوریه برگزار شد، نتایج مثبتی داشته است و در نهایت باعث شده است که نیروهای "قسد" حاضر به تسلیم شهر رقه و مناطق گسترده ای از شهر حسکه به دولت سوریه شده اند؛ این مناطق شامل مناطق اطراف محدوده امنیتی است که نهادهای دولتی و امنیتی حکومت سوریه در حسکه در آنها واقع شده اند.

اطلاعات به دست آمده همچنین حکایت از آن دارند که دولت سوریه به نیروهای سوریه دموکرات اطلاع داده بودند که همانطور که جنوب سوریه را باز پس گرفتند می توانند مناطق تحت تصرف این نیروها را هم پس بگیرند؛ اما دمشق ترجیح می دهد که این کار از راه های سیاسی و با مذاکره انجام پذیرد. بر این اساس شورای اجرایی نیروهای سوریه دموکرات به دمشق اعلام کرده است که آمریکا قصد دارد نیروها و پایگاه های نظامی خود را از خاک سوریه خارج کند؛ کما اینکه واشنگتن نیز به نیروهای قسد (نیروهای سوریه دموکرات) در این خصوص اعلام کرده است که طی روزهای آینده روند خروج نیروهای خود را از این منطقه با طرف روسی هماهنگ خواهد کرد.

القدس العربی

پربیننده ترین خبرها