ادعای عربستان: بحرین ما را فریب داد

ادعای عربستان: بحرین ما را فریب داد
يکشنبه 19 شهريور 1391 - 11:48

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از المنار، مقامات عربستان به تازگي تلاش هايي را براي ارتباط با انقلابيون بحرين آغاز كرده اند. بر اساس گزارش هاي منتشره، محمد بن نايف بن عبد العزيز معاون وزير كشور عربستان كه مسئول پرونده بحرين در اين كشور است، نمايندگاني را براي برقراري ارتباط "در عالي ترين سطوح" و مذاكره با رهبران انقلابيون بحرين تعيين كرده است.

بنا بر این گزارش، نمايندۀ رسمی مقامات عربستان که در چند هفتۀ اخیر سه بار با معارضین بحرینی دیدار و گفت و گو کرده، به نقل از محمد بن نایف معاون وزیر خارجه عربستان، در ادعايي عجيب اظهار داشته كه «سازمان اطلاعات و امنیت بحرين، آنان را فريب داده و گفته است كه بیست هزار نفر از افراد "وابسته به سپاه پاسداران ايران" در ميدان لؤلؤه تجمع كرده اند و به همين سبب عربستان ناگزیر شده که در بحرين دخالت نظامي كند».
به عقيدۀ ناظران، تلاش بي سابقۀ عربستان براي ارتباط با معارضين بحرين به سبب تحولات اخير در مرزهاي عربستان و يمن و نيز شكست هاي پي در پي افراد مسلح اعزامي به سوريه است كه سعودي ها را به هراس انداخته و آنان را به اين نتيجه رسانده كه از نبرد در چند جبهه ناتوانند و بايد براي خروج از بحرين زمينه سازي كنند.


پربیننده ترین خبرها