واکنش گسترده به صدور حکم اعدام برای 75 نفر از اعضای اخوان‌المسلمین مصر

واکنش گسترده به صدور حکم اعدام برای 75 نفر از اعضای اخوان‌المسلمین مصر
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 11:24

گروه اخوان المسلمین مصر، احکام صادره در حق شماری از رهبران و اعضای این گروه را درموضوع مشهور تحصن کنندگان  میدان رابعه  عدویه  محکوم کرد.

العالم - مصر

این گروه با صدور بیانیه ای این احکام را باطل توصیف و تاکید کرد این احکام سیاسی و ظالمانه  بوده و برای انتقام گیری از قربانیان و خانواده آنان است.

دادگستری مصر پرونده دهها متهم از جمله رهبران  اخوان المسلیمن را برای  صدور احکام اعدام آنان در موضوع مربوط به تحصن در میدان  رابعه عدویه ، به مفتی مصر ارجاع داد.

دادگاه مصر افراد بازداشتی را به اتهاماتی مربوط به حوادث متفرق کردن تحصن کنندگان میدان رابعه در شمال شرق قاهره در سال 2013 که در آن صدها تحصن کننده و شماری از نیروهای امنیتی کشته شدند،محکوم کرد.

در این مساله  739نفر از جمله  محمد بدیع رهبر ارشد اخوان محکوم شدند.

جبهه ملی مصر، تصمیم روز شنبه دادگاه جنایات مبنی بر ارجاع  پرونده 75 مخالف در مساله مربوط به میدان رابعه را به مفتی، شروع کشتار جدیدی دانست که دولت کودتا در صدد تکمیل آن است کشتاری که از 14 اگوست 2013  آغاز و هزاران تحصن کننده و تظاهر کننده مسالمت جو مصری را کشت.

سازمان عفو بین المللی نیز در همین راستا  محاکمه تحصن میدان رابعه را فاقد کوچکترین نشانه های محاکمه عادلانه دانست زیرا  تاکنون هیچ یک از نیروهای امنیتی برای کشتار  900 نفر درجریان  متفرق کردن تحصن کنندگان میدان رابعه و النهضه محاکمه نشده است.

این مساله مربوط به سال 2013 است زمانی که هزاران نفر از هوادارن گروه اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه در منطقه شهر نصر در قاهره به دنبال برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری اسبق مصر تحصن کردند.

در بین محکومان می توان به رهبران  گروه الاخوان اشاره کرد که محمد البلتاجی ، عصام العریان ، صفوت حجازی ،عاصم عبدالماجد ، اسامه یاسین وعبدالرحمن البر از برجسته ترین آنان بودند.

مصر اواخر سال 2013 گروه الاخوان را به عنوان گروهی  تروریستی معرفی و ادعا کرد اعضای این گروه در شماری از حملات خونین به نیروهای امنیتی به دنبال برکناری محمد مرسی دست داشته اند..

پربیننده ترین خبرها