بمب های الکترومغناطیسی برای حمله به ايران

 بمب های الکترومغناطیسی برای حمله به ايران
يکشنبه 19 شهريور 1391 - 17:46

روزنامه انگليسي "ساندي تايمز" نوشت: اسرائيل ممكن است درحمله احتمالي خود به ايران براي جلوگيري از دستيابي به سلاح هسته اي و همچنين از کار انداختن كامل شبكه برق و الکترونيک ايران، از "بمب هاي الكترومغناطيسي" استفاده كند.

به گزارش يكشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين روزنامه انگليسي مدعي شد كه استفاده احتمالي از اين سلاح ها با هدف بازگرداندن ايران به "عصر حجر" صورت مي گيرد و اين موضوع در بسياري از محافل اسرائيلي بررسي شده است؛ همچنين بحث و گفتگوهاي زيادي در محافل سياسي اسرائيل درباره حمله فوري به ايران براي جلوگيري از توسعه سلاح هسته اي جريان دارد.

این ادعاها که با هدف جنگ روانی مطرح می شود، درحالی است که ایران آمادگی قاطع خود را برای ضربه به هر دشمنی که بخواهد مرتکب چنین حماقتی شود، اعلام کرده است و رژیم صهیونیستی که مقابل حزب الله و جنبش حماس به زانو در آمده است، توان انجام چنین تهدیدی را ندارد.

روزنامه ساندي تايمز خاطرنشان كرد: اساس و مبنای عمل "بمب الكترومغناطيسي" ایجاد يك پرتو شديد و آني از فرکانس های راديويي يا مايكروويو است كه قادر به تخريب دستگاه ها و مراکز الكترونيكي خواهد بود. براساس اين گزارش، اين سلاح ها چند دهه است كه به عنوان سلاح هاي ويرانگر شناخته شده است.

به نوشته اين روزنامه انگليسي، فرکانس ناشي از بمب هاي الكترومغناطيسي مي تواند به ايستگاه هاي توليد برق، شبكه هاي ارتباطاتي و الکترونیک بخش های حمل و نقل، اورژانس و خدمات مالي ضربه شديدي وارد كند.

به نوشتۀ ساندي تايمز، اين موضوع پديدۀ جديد يا خاصي نيست و از سال ها قبل شناخته شده است، اما تا كنون از چنين بمب هايي در جنگ ها استفاده نشده است، ولي آمريكايي ها معتقدند كه ممکن است اسرائيل درحمله احتمالي خود به ايران از اين بمب ها استفاده کند.

پربیننده ترین خبرها