استعفای عضو عربی کنست در اعتراض به تصویب قانون «کشور یهودی»

استعفای عضو عربی کنست در اعتراض به تصویب قانون «کشور یهودی»
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 14:30

یکی از نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی، اعتراض به تصویب قانون کشور یهودی را با استعفای خود نشان داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«زهیر بهلول» از نمایندگان لیست مشترک عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در پی تصویب قانون «کشور یهودی» استعفا داد.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، بهلول وابسته به حزب معارض «اردوگاه صهیونیسم» ضمن تأیید استعفای خود از کنست گفت با تصویب قانون مذکور،  دیگر  نمی‌تواند در این نهاد باقی بماند.

وی در ادامه تصریح کرد: قانون کشور یهودی، رسما و قانونا عرب‌ها (فلسطینی‌ها) را از مسیر برابری با اسرائیل دور می‌کند آیا باید خوشحال باشم؟ آیا باید به این پارلمان افراط‌ گرا، نژادپرست و ویرانگر «مشروعیت» بدهم.

بهلول سپس گفت، قانون مذکور «فلسطینی‌ها» را به شهروند درجه دوم تبدیل می‌کند و «اسرائیل» رفته‌رفته به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، کنست را به مُلک خود تبدیل کرده و هر چه به فکرش برسد در آن می‌کارد.

وی افزود استعفای او از ماه سپتامبر (مهرماه) وار فاز اجرایی می‌شود، زمانی که کنست پس از پایان تعطیلات تابستانی کار خود را آغاز خواهد کرد.

تعداد فلسطینی‌هایی که پس از تشکیل رژیم جعلی «اسرائیل» در اراضی اشغالی 1948 باقی مانده‌اند و تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند، یک میلیون و 400 هزار نفر (حدود 17.5 درصد از جمعیت فلسطین اشغالی) اعلام شده است.

پارلمان رژیم صهیونیستی پنجشنبه 28 تیرماه، لایحه این قانون را با 62 رأی موافق، 55 رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رساند و حالا فلسطین در نظر تل‌آویو، کشور تاریخی یهودیان به شمار می‌رود، زبان عبری تنها زبان رسمی آن می‌شود و نام این کشور «اسرائیل» است.

پربیننده ترین خبرها