تایمز خبر داد

آماده‌باش ارتش انگلیس برای کمک به دولت در شرایط برگزیت بدون توافق

آماده‌باش ارتش انگلیس برای کمک به دولت در شرایط برگزیت بدون توافق
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 17:04

یک رسانه انگلیسی خبر داد در صورتی که توافقی میان لندن و بروکسل برای جدایی دو طرف بعد از ضرب‌الاجل سال 2019 حاصل نشود، ارتش این کشور به کمک دولت خواهد آمد.

العالم - اروپا

در صورتی که مذاکرات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بدون حصول هیچ توافقی به پایان برسد، ارتش این کشور مسئولیت جابه‌جایی مواد غذایی و دارویی و سوخت را برعهده می‌گیرد.

روزنامه انگلیسی تایمز نوشته است، وزرای دولت انگلیس برنامه‌هایی را در نظر دارند تا در صورت عدم حصول توافق برگزیت و در صورتی که کمبود مواد غذایی و دارویی و یا سوخت بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا بوجود آید، ارتش وارد عمل شود.

طرح کلی نیروهای نظامی برای کمک به مقامات غیرنظامی معمولا در شرایط اورژانسی اجرایی می‌شود و اکنون برای شرایط بدون توافق بعد از ضرب‌الاجل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که تقریبا تمامی ارتباطات  تجاری دو طرف قطع می‌شود، در نظر گرفته شده است. برای این منظور، بالگردها و کامیون‌های ارتش انگلیس به محل ذخیره مواد غذایی و دارویی رفته و کالای مورد نیاز را به مردم خواهند رساند. 

همچنین افشا شده، سوپرمارکت‌ها در انگلیس به تامین‌کنندگان کالاهایشان هشدار دادند مواد غذایی چون چای و قهوه ذخیره داشته باشند. در همین حین خدمات درمان عمومی انگلستان نیز دارو از خارج اتحادیه اروپا وارد و ذخیره خواهد کرد تا در صورت عدم حصول توافق میان لندن و بروکسل از آن استفاده شود.

هفته گذشته نیز «مَت هَنکاک» وزیر بهداشت انگلستان با رؤسای صنایع دارویی دیدار داشت تا درباره آمادگی برای عدم حصول توافق برگزیت با آن‌ها گفت‌وگو کند. وی گفته است از حصول توافق برگزیت میان لندن و  بروکسل اطمینان دارد اما خودش مسئولیت این را هم دارد که برای هر نتیجه‌ای آماده باشد. 

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند. این اتحادیه ۲۸ عضو دارد و انگلیس اولین عضو آن است که از این اتحادیه  خارج می‌شود. بر اساس قواعد اتحادیه اروپا، در صورت تصمیم یک حزب برای خروج از اتحادیه اروپا باید ماده ۵۰ معاهده لیسبون به جریان بیافتد و طی مدت دو سال عضو در حال خروج و دیگر اعضا برای جدایی مذاکره کنند. 

ماده ۵۰ معاهده لیسبون ماه مارس سال ۲۰۱۷ به جریان افتاد و باید ماه مارس سال ۲۰۱۹ انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود. تا کنون مذاکرات زیادی میان دو طرف درباره آینده روابط و شرایط خروج بویژه در مسائلمالی انجام گرفته اما از آنجایی که نتیجه و پیشرفت قابل توجهی حاصل نشده، احتمال عدم حصول توافق و  جدایی لندن از بروکسل وجود دارد که انگلیس را با مشکلاتی بویژه در مسائل اقتصادی و تجاری مواجه می‌کند. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها