تلاش عربستان برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی؛

سعودی ها بخشی از خاک کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار دادند

سعودی ها بخشی از خاک کشور خود را در اختیار اسرائیل قرار دادند
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 23:05

گزارش های رسانه ای از اقدام عربستان مبنی بر اختصاص دادن منطقه ای به مساحت 16 هزار کیلومترمربع در منطقه تبوک به رژیم صهیونیستی به عنوان انباری برای سلاح های شیمیائی خود خبر می دهد.

العالم عربستان

گام های تند عربستان برای عادی سازی روابط  با رژیم صهیونیستی ، استراتژی است که به نظر می رسد هدف از آن آماده کردن افکار عمومی برای پذیرفتن برقراری روابط کامل میان عربستان و این رژیم است.

آخرین اقدامات براساس اعلام رسانه ها درباره اختصاص دادن منطقه ای به مساحت 16 هزار کیلومتر مربع در منطقه تبوک واقع در شمال عربستان یعنی  یک و نیم برابر مساحت لبنان است تا رژیم صهیونیستی از آن به عنوان انباری برای سلاح های شیمیائی و مانورهای دریایی و زمینی استفاده کند.

عربستان اعلام کرد این منطقه ممنوعه بوده و برای اهداف نظامی و همکاری میان رژیم صهیونیستی و عربستان استفاده خواهد شد و در نزدیکی این منطقه شهر نیوم با 500 میلیارد دلار هزینه ساخته خواهد شد.

عربستان هم چنین تصمیم گرفت شهرهای این منطقه ممنوعه از جمله مناطق مسکونی شرما، مویلح و ضبا را تخلیه کند.

در مرزهای این منطقه ممنوعه ، دو جزیره غیر مسکونی تیران و صنافیر قرار دارد که سال گذشته عبدالفتاح السیسی بر اساس توافقی حاکمیت آن را به عربستان واگذار کرد . 

شهر ایلات نیز در خلیج العقبه یعنی بزرگترین پایگاه دریایی اسرائیل  واقع شده و این منطقه سرشار از نفت و طلاست.

گزارش های مطبوعاتی هم چنین به مشارکت اردن و امارات در این معامله  اشاره دارد.

اظهارات و سخنان محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در ماه های اخیر نیز به  عادی سازی روابط اشاره دارد، وی پیش از این گفته بود اسرائیلی ها حق دارند در سرزمین خود از زندگی مسالمت آمیز بهره مند شوند.

این در حالی است که ریاض حریم هوایی خود را برای اولین بار از  ابتدای سال جاری برای سفرهای تجاری از هند به رژیم صهیونیستی باز کرد.

 

پربیننده ترین خبرها