السیسی، وزیران پیشین کشور و دفاع را در حصر خانگی قرار داد

السیسی، وزیران پیشین کشور و دفاع را در حصر خانگی قرار داد
يکشنبه 7 مرداد 1397 - 22:52

برخی منابع مطلع نظامی در مصر اعلام کردند که 'عبد الفتاح السیسی' رئیس جمهوری این کشور، وزیران پیشین کشور و دفاع را به همراه خانواده های خود در حصر خانگی قرار داده است.

العالم - مصر

به گزارش سایت 'عربی 21'، منابع نظامی نزدیک به 'صدقی صبحی' وزیر دفاع سابق مصر فاش کردند که السیسی رئیس جمهوری این کشور وی و 'مجدی عبدالغفار' وزیر پیشین کشور را به همراه خانواده ها در حصر خانگی قرار داده است.

این منابع در مصاحبه با عربی 21 تاکید کردند که السیسی به محض اعلام تشکیل دولت جدید این کشور در اواسط ماه ژوئن گذشته (خرداد/تیر)، وزیران پیشین کشور و دفاع را به همراه خانواده های آنها به مکان نامشخصی منتقل کرده است. تصمیم رئیس جمهوری مصر برای برکناری این دو وزیر و حصر خانگی آنها، پرسش های زیادی مطرح کرده و باعث عصبانیت نزدیکان دو وزیر شده است.

منابع نظامی که نامشان فاش نشده در این باره افزودند: هدف اصلی السیسی از صدور قانون مصونیت فرماندهان ارشد نیروهای مسلح که چند هفته پیش صادر شد، کاهش عصبانیت فرماندهان بانفوذ نیروهای مسلح مصر است، زیرا به عقیده آنان تصمیم رئیس جمهوری در برکناری صدقی صبحی اهانت به عالی ترین مقام نهاد نظامی کشور به شمار می رود و مشابه آن فقط در دوره ریاست جمهوری 'محمد مرسی' رخ داده بود که 'محمد حسین طنطاوی' وزیر دفاع و رئیس شورای عالی نظامی و 'سامی عنان' رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح را برکنار کرده بود.

به گفته این منابع، طی چند هفته گذشته، تغییرات گسترده ای به دستور السیسی در بدنه نیروهای مسلح این کشور به ویژه در بخش فرماندهی و ریاست ستاد ارتش روی داده است.

منابع یاد شده گفتند که ناپدید شدن وزیران سابق دفاع و کشور مصر از صحنه عمومی با وجود اینکه صبحی به عنوان معاون السیسی تعیین شده، ثابت می کند که اقداماتی علیه آنها اتخاذ شده، در غیر این صورت وزیر دفاع سابق به عنوان معاون کنونی رئیس جمهوری حداقل می بایست در مراسم عمومی حضور می یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها