با محوریت بحران های بین المللی، آینده ناتو، تعرفه ها و موضوع ایران؛

نخست وزیر ایتالیا امروز با ترامپ دیدار می کند

دوشنبه 8 مرداد 1397 - 07:57

نخست وزیر ایتالیا امروز (دوشنبه) با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و درباره بحران های بین المللی از جمله ایران، آینده ناتو، تعرفه های گمرکی و تحقق خط لوله گاز از دریای خزر به اروپا گفت و گو می کند.

العالم ـ اروپا

"جوزپه کنته" با امید به جلوگیری از اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا بر روی خودروهای لوکس و برای کسب حمایت آمریکا در رابطه با ثبات لیبی و منطقه مدیترانه، ایران، همکاری در خصوص مهاجرت ها، روابط با روسیه و چراغ سبز برای تحقق خط لوله گاز موسوم به Tap به واشنگتن سفر کرده است. 
سران ایتالیا و آمریکا در این دیدار درباره موضوعات مختلف گفت و گو خواهند کرد که محور آن در خصوص آینده ناتو، همکاری در ماموریت های صلح در افغانستان و عراق، تعرفه های گمرکی و خط لوله گاز که از دریای خزر به ایتالیا می رسد، خواهد بود. 
نخست وزیر ایتالیا قبل از این سفر گفته است، فکر می کنم که ترامپ قصد کمک به ایتالیا را داشته باشد و در این سفر سعی می کنیم تا چگونگی آن را باهمدیگر بفهمیم. روابط میان دو کشور خوب است. 
"متئو سالوینی" معاون نخست وزیر و رهبر سیاسی حزب "اتحاد" که یکی از احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی ایتالیا است، تنها رهبر ایتالیایی است که به طور علنی در نوامبر سال 2016 از نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا طرفداری کرد. 
به گزارش ایرنا، دیدار امروز میان ترامپ و کنته فرصتی برای تایید ثبات و مرکزیت روابط دوجانبه خواهد بود. وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود، ایتالیایی ها را تشویق می کنیم تا ساخت خط لوله گاز را که از دریای خزر به اروپا می رسد، به جلو ببرند. این درحالی است که جنبش 5 ستاره که یکی از احزاب تشکیل دهنده دولت ائتلافی ایتالیا است همواره مخالف ساخت این خط لوله بوده و آنرا احمقانه توصیف کرده است. 

پربیننده ترین خبرها