در نشست هم اندیشی استانبول؛

گروه های فلسطینی بر ضرورت مقابله با معامله ترامپ تاکید کردند

گروه های فلسطینی بر ضرورت مقابله با معامله ترامپ تاکید کردند
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 10:44

در نشستی که مرکز مطالعات « رویة » ، مرکز سیتا و همچنین مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی تونس در استانبول برگزار کردند گروه های فلسطینی در بیانیه ای بر مخالفت با طرح کاخ سفید موسوم به «معامله قرن» که به طور کامل مشمول برنامه ها و طرح های مد نظر رژیم صهیونیستی است ، حقوق فلسطینیان را نادیده می گیرد و ناقض قانون بین المللی است تاکید کردند.

العالم- فلسطین                   

گروه های فلسطینی شرکت کننده در این نشست بر پایبندی به حقوق ثابت و مشروع ملی فلسطین و در راس آن بازگشت آوارگان فلسطینی و حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کردند.

شرکت کنندگان در نشست هم اندیشی استانبول بر مخالفت با اقداماتی که زمینه را برای تحمیل دیدگاه طرف آمریکایی- اسرائیلی و مشخصا اقدام آمریکا به انتقال سفارت به قدس و اعلام قدس به عنوان پایتختی اسرائیل فراهم می کند تاکید و تصریح کردند شهر قدس برای همیشه و به طور ابدی به عنوان پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند.

گروه های فلسطینی بر مخالفت با همه قوانین و اقدامات اسرائیلی ها برای یهودی سازی اراضی فلسطین و محروم کردن فلسطینیان از جمله فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 از حقوق اساسی شان و به طور ویژه بر مخالفت با قانون نژادپرستانه تشکیل سرزمین یهودیان که کنست ( پارلمان ) رژیم صهیونیستی به تازگی آن را تصویب کرد تاکید و این قانون را خطری برای موجودیت فلسطینیان در سرزمین خود توصیف کردند.

گروه های فلسطینی در این نشست بر ضرورت مقاومت و مقابل با معامله قرن ( معامله ترامپیسم ) و تلاش برای تصویب نشدن آن تحت هر ساز و کاری توافق کردند و مقابله با آن را یک وظیفه ملی توصیف کردند که همگان برای انجام آن باید هماهنگ شوند و اختلافات سیاسی را کنار گذارند. این گروه ها همچنین تاکید کردند لحظه و زمان کنونی بسیار سخت و غیر قابل تحمل است.

شرکت کنندگان در نشست استانبول از گروه های فلسطینی و به خصوص دو جنبش فتح و حماس درخواست کردند تلاش های هماهنگ  و منسجمی را برای پایان دادن فوری اختلافات در دستور کار قرار دهند زیرا هرگونه ضعف موضع و نبود وحدت موضع باعث خواهد شد هرگونه تحرک رسمی یا مردمی فلسطینی برای مقابله با معامله قرن و اقدامات رژیم اشغالگر در سایه اختلاف موجود بی ثمر و بدون نتیجه باقی بماند و بدون وحدت و توافق بر سر ساز و کار مشترکی مقابله با چالش ها ممکن نیست.

گروه های فلسطینی بر حمایت از رویکرد سازمان ازادیبخش فلسطین ساف و تشکیلات خودگردان فلسطین برای توسل به محافل بین المللی درخصوص همه مواردی که اسرائیل به نقض قوانین و منشور بین المللی مبادرت ورزیده است تاکید کردند.

در این نشست دو روزه شماری از رهبران طراز اول گروه های فلسطینی شرکت کرده بودند. محمد اشتیه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و ماجد الفتیانی عضو شورای انقلابی جنبش فتح به نمایندگی ازاین جنبش در این نشست حضور داشتند.

حسام بدران و موسی ابومرزوق در عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به نمایندگی از این جنبش در نشست استانبول شرکت کرده بوند.

احمد ابوفواد معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در این نشست حضور داشت. نهاد ابوغوش عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک فلسطین نیز به نمایندگی از این جنبش در نشست استانبول بود.

مصطفی برغوثی دبیرکل ابتکار ملی فلسطین و همچنین شماری از شخصیت های آکادمیک فلسطین در این نشست حضور داشتند.

شرکت کنندگان در نشست استانبول بر ضرورت ادامه دیدارها و تعیین راهبردی برای مقابله با معامله ترامپ که هدف از آن از بین بردن آرمان فلسطین است تاکید کردند.

فارس الصرفندی

پربیننده ترین خبرها