دهمین دور مذاکرات آستانه امروز در سوچی آغاز می‌شود

دهمین دور مذاکرات آستانه امروز در سوچی آغاز می‌شود
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 10:25

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و هیئت روسیه برای شرکت در دهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه که امروز آغاز می‌شود، وارد شهر سوچی شدند.

العالم- سوریه 

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هیئت روسیه شامل سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه و تعدادی از کارشناسان روس است.

این هیئت برای شرکت در دهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه که این بار در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود وارد این شهر شد.

محور این نشست بررسی نتایج اخیر عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه و مسائل انسانی از جمله وضعیت آوارگان و بازداشت‌شدگان است.

یکی از اعضای این هیئت به نووستی گفت: ما مذاکراتی مثل مذاکرات قبل در چارچوب روند آستانه خواهیم داشت. تمامی مسائل در سایه تحولات میدانی اخیر را بررسی خواهیم کرد. بازگشت آوارگان یکی از موضوعات این نشست است.

قرار است سه کشور ضامن مذاکرات آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه در سطح نمایندگان وزرای خارجه در نشست شرکت کنند اما تمیمی از کارشناسان سازمان ملل مکلف به حمایت فنی به ویژه درباره امور بازداشت‌شدگان، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه را همراهی می‌کند. دی میستورا نیز اکنون در سوچی حضور دارد.

گنادی گاتیلوف، نماینده روسیه در سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که در نشست سوچی مذاکرات ویژه‌ای با دی‌میستورا برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها