طعنه نخست وزیر اتیوپی به ولیعهد ابوظبی

طعنه نخست وزیر اتیوپی به ولیعهد ابوظبی
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 10:49

نخست وزیر اتیوپی خطاب به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، با بیان این که ما نیاز نداریم که شما به ما اسلام را بیاموزید، با طعنه گفته شما شما زبان عربی را به ما آموزش دهید تا ما اسلام را به شما آموزش دهیم.

العالم ـ آفریقا

"آبی احمد علی "نخست وزیر اتیوبی در جلسه آزاد سازمان اتیوپیایی "بدر" در شهر ویرجینیای آمریکا درباره صحبت خصوصی خود با "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی گفت: به وی پیشنهاد دادم که مرکزی اسلامی در آدیس آبابا تاسیس شود و گفتم که شما (اماراتی ها) چه کمکی می توانید به ما کنید که در پاسخ گفت: ما در همه چیز در کنار شما هستیم و به شما آموزش خواهیم داد.

نخست وزیر اتیوپی نیز اینگونه به بن زاید پاسخ داد که "ما نیاز نداریم که شما به ما اسلام را بیاموزید. آن را از بین بردید. از شما می خواهیم که زبان عربی را سریع به ما آموزش دهید تا اسلام درست را خوب درک کنیم و سپس شما را نیز به مسیر درست رهنمون خواهیم کرد".

وی افزود: به او (بن زاید) گفتم که اگر همه ساکنان عرب کشورهای حوزه خلیج فارس گردهم آیند؛ شمار آنها بسیار کمتر از تعداد مسلمانان در اتیوپی است.

این سخنان نخست وزیر اتیوپی خنده حاضران را به همراه داشت.

این اولین سیلی اتیوپی به ابوظبی نیست بلکه وزارت خارجه اتیوپی در نیمه ماه جولای جاری ادعای امارات درباره میانجیگری ابوظبی در بسته شدن توافقنامه ای با اریتره بعد از اختلافی 20 ساله را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم بر اساس گزارش پایگاه خبری "الخلیج آنلاین"، "میلس الم" سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: توافقنامه ای که اخیرا با اریتره امضا شد، با تمایل دو کشور و بدون میانجی گری طرف سومی صورت گرفت.

وی این مطلب را بعد از آن بیان داشت که رسانه های گروهی امارات بسته شدن این توافقنامه را به خاطر تلاش امارات و وزارت خارجه این کشور برشمردند.

پربیننده ترین خبرها