آتش‌سوزی در کالیفرنیا همچنان قربانی می‌گیرد

آتش‌سوزی در کالیفرنیا همچنان قربانی می‌گیرد
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 11:28

با گذشت یک هفته از آغاز آتش‌سوزی در مناطق شمالی کالیفرنیا آمریکا، خبرها از ادامه حریق و افزایش تعداد تلفات به ۸ کشته و چندین مفقود حکایت دارد.

العالم _ آمریکا

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی در حالی که عملیات اطفای حریق و امدادی نیروهای آتش‌نشانی آمریکا در مناطق شمالی کالیفرنیا همچنان ادامه دارد، تلفات آتش‌سوزی هم رو به افزایش است.

 با گذشت یک روز از اعلام «وضعیت اضطراری» در «کالیفرنیا» ناشی از پیشروی آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های شمالی این ایالت به سمت مناطق مسکونی، خبرها حاکی است که تعداد تلفات این حریق به ۸ کشته افزایش یافت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون مرگ دو مامور آتش نشان و ۶ تن از مردم عادی در مناطق شمالی کالیفرنیا بر اثر آتش‌سوزی تایید شده است.

بنا بر این گزارش، بر اثر شدت گرفتن آتش سوزی، هزاران آمریکایی ساکن مناطق شمالی کالیفرنیا در حال فرار کردن از منازل خود هستند.

پیشروی آتش‌سوزی به سمت شهر «لیکپُرت»  با ۵ هزار نفر جمعیت، سبب شده که ساکنان مجبور به تخلیه شهر شوند؛ شهری که در ۱۲۰ مایلی سان فرانسیسکو قرار دارد.

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایالت کالیفرنیا از تاریخ ۲۳ جولای (دوشنبه قبل) و درپی نقص فنی یک خودرو شروع شده و به دلیل وزش باد شدید، به سرعت گسترش پیدا کرد.

پربیننده ترین خبرها