هشدار مشکوک سیاستمدار لبنانی وابسته به سعودی/ انفجار و ترور به لبنان باز می گردد

هشدار مشکوک سیاستمدار لبنانی وابسته به سعودی/ انفجار و ترور به لبنان باز می گردد
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 13:49

«فارس سعید» از سیاستمداران لبنانی نزدیک به دولت سعودی در اظهارنظری مشکوک و عجیب هشدار داد که بازگشت انفجار و ترور به لبنان بعید نیست.

العالم ـ لبنان

«فارس سعید» امروز (دوشنبه) در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «بازگشت ترورها و انفجارها به لبنان بعید نیست. این هشدار من است.»
سعید از سیاستمداران مسیحی لبنان است که سال ها مسئولیت دبیرخانه تشکلی را با عنوان گروه های «14 مارس» برعهده داشت. این تشکل نزدیک به سعودی و ضد مقاومت است.
وی که دارای مواضعی به شدت مخالف مقاومت است، در سال 2000 میلادی نیز به عنوان نماینده پارلمان لبنان انتخاب شد. 
سخنان او درباره بازگشت ترور و انفجار به لبنان در شرایطی است که نیروهای نظامی، امنیتی و مقاومت این کشور در دو سال اخیر با غلبه بر گروه های تروریستی تکفیری توانسته اند خلا امنیتی سال های پیش را پر کنند.
به گزارش ایرنا، برخی ناظران از عربستان سعودی به عنوان کشوری که به دنبال بی ثباتی سیاسی در لبنان با هدف ضربه زدن به مقاومت است، یاد می کنند.
استعفای سال گذشته «سعد الحریری» از سمت نخست وزیری که با فشار عربستان رخ داد از جمله تلاش های ریاض برای بی ثبات کردن لبنان عنوان می شود.
از سوی دیگر گفته می شود عربستان یکی از موانع اصلی شکل گیری کابینه جدید لبنان است.
در انتخابات اخیر پارلمانی در لبنان حزب الله و گروه های همپیمان و نزدیک به آن بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را به دست آوردند.

پربیننده ترین خبرها