«نیچروان بارزانی» با نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد

«نیچروان بارزانی» با نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد
دوشنبه 8 مرداد 1397 - 20:32

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق که به بغداد رفته، با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

العالم _ عراق

رسانه‌های عراقی از دیدار نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با نخست‌وزیر این کشور در بغداد خبر دادند.

طبق گزارش شبکه «روداو»، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه در بغداد، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان این کشور را برای دیدار دوجانبه به حضور پذیرفت.

محور رایزنی دو طرف، صحبت درباره روابط بین «اربیل» و «بغداد»  اعلام شده است.

در بیانیه دفتر العبادی آمده که «هر دو نخست‌وزیر درباره وضعیت سیاسی کلی در کشور و برخی دیگر از پرونده‌های مشترک» بین دولت فدرال و حکومت منطقه‌ای کردستان عراق صحبت کردند.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیر عراق، آنها ضمن بر اهمیت تداوم ارتباط و گفت‌و‌گوها بین دو طرف و بر لزوم حفظ همکاری‌ نیروهای امینی عراق و پیشمرگه برای نابودی هر تهدید تروریستی تاکید کردند.

حضور بارزانی در بغداد و دیدار او با العبادی در شرایطی صورت گرفته که رایزنی‌ها در عراق برای تشکیل دولت جدید در عراق به دنبال انتخابات اخیر پارلمانی همچنان ادامه دارد.

نماینده «آیت‌الله سید علی سیستانی» در کربلا، در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته خواستار تشکیل  فوری دولت با ریاستی قوی، قاطع و دوراندیش شد و گفت: باید مطالبات شهروندان معترض عراقی هر چه زودتر محقق شود.

به موازات رایزنی‌ها در عراق برای تشکیل دولت جدید، برخی شهرهای جنوبی عراق از هفدهم تیر ماه در اعتراض به اوضاع نامناسب خدمات‌رسانی، بیکاری و وجود فساد در کشور شاهد تظاهرات‌های پراکنده بوده؛ اعتراض‌هایی که واکنش العبادی و اقدام او در برکناری برخی مقام‌ها را به دنبال داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها