جهانگیری:

سیاست های جدید بانک مرکزی به زودی اعلام می شود

سیاست های جدید بانک مرکزی به زودی اعلام می شود
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 10:19

 معاون اول رییس جمهوری با اشاره به شروع به کار رییس کل جدید بانک مرکزی گفت که سیاست های جدید این بانک توسط تیم اقتصادی دولت به زودی اعلام خواهد شد.

العالم- ایران / سیاسی

 «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عنوان کرد: رییس کل بانک مرکزی به تازگی شروع به کار کرده و این طبیعی است که سیاست های متناسب با شرایط جدید را تهیه کند.

وی اظهار داشت: حتی اگر رئیس کل قبلی بانک مرکزی نیز روی کار بود با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، نیازمند سیاست های جدید متناسب بودیم.

معاون اول رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که در این هفته سیاست های اقتصادی توسط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت پیشنهاد شود.

** عزم دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در این سفر یک روزه مشکلات پیش روی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بررسی خواهد شد، گفت: عزم و اراده دولت این است که همه مشکلات پیش روی بازسازی را برطرف کند.

وی مردم کرمانشاه را مرزداران غیور ایران اسلامی خطاب کرد و اظهار داشت: یکی از حوادث تلخ دوران جمهوری اسلامی زلزله آبان ماه سال گذشته کرمانشاه بود که خسارت های بسیاری به همراه داشت اما در کنار این تلخی انسجام ملی ملت ایران به نمایش درآمد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه پس از وقوع این زلزله مردم و نخبگان جامعه به سمت کرمانشاه شتافتند و با تمام وجود همدردی کردند، گفت: اگر برای تمام مشکلاتی که برای کشور پیش می آید همچون مسائل اخیر هم این انسجام را داشته باشیم می توانیم همه موانع را پشت سر بگذاریم.

جهانگیری با بیان اینکه زلزله علاوه بر پیامدهای اقتصادی ، پیامدهای سیاسی و اجتماعی در پی داشت، ادامه داد: در این زلزله همه نهادها و مقام های رسمی کشور در لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و برای حل مشکل آن ها تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای بازسازی مناطق زلزله 2 برنامه اسکان موقت و اسکان دائم را اجرا کرد، گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه برای نخستین بار اسکان موقت با کانکس را برای زلزله زدگان انجام دادیم و در یک اقدام بزرگ در مدتی کوتاه 15 هزار کانکس را در منطقه برپا کردیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه 30 هزار واحد شهری و روستایی در زلزله اخیر تخریب شده اند و بیش از 60 هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارند، اظهار داشت: امروز پنج هزار واحد روستایی تکمیل شده به بهره برداری می رسد و مابقی واحدها نیز به سرعت به بهره برداری خواهند رسید تا در زمستان هیچ واحد تکمیل نشده ای روستایی باقی نماند.

آخرین سفر جهانگیری به کرمانشاه مربوط به ششم آذر ماه سال گذشته بود که با هدف بررسی و ارزیابی روند امدادرسانی و حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده و همچنین اطلاع از نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه های تخریب شده صورت گرفت.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها