پیشتازی رئیس‌جمهور فعلی «مالی» در انتخابات

پیشتازی رئیس‌جمهور فعلی «مالی» در انتخابات
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 10:53

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مالی اعلام کرد که بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء «ابراهیم ابوبکر کیتا» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری است.

العالم - آفریقا

 «مامادو کمارا» سخنگوی ریاست‌جمهوری مالی گفت که نتایج اولیه شمارش آراء حاکی از پیشتازی ابراهیم ابوبکر با فاصله زیاد از رقیب خود است.

کمارا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب، تصریح کرد که کشیده شدن انتخابات به دور دوم بعید است. انتخابات ریاست‌جمهوری مالی روز یکشنبه (دیروز) برگزار شد و به دلیل نبودن امنیت در برخی مناطق اخذ رأی از مردم انجام نشد.

در همین ارتباط، هیأت ناظر وابسته به اتحادیه اروپا روز شنبه (دیروز) از دولت مالی خواست تا به منظور رفع تردید کاندیداهای انتخابات، فهرست مناطقی که امکان رأی‌گیری در آن وجود ندارد، منتشر کند.

در این انتخابات ۲۴ نامزد از جمله یک زن رقابت دارند و این دومین انتخابات در مالی پس از سرنگونی حکومت «أمادو تومانی توریه» رئیس‌جمهور سابق این کشور در کودتای نظامی سال ۲۰۱۲ است.

«ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور فعلی مالی از شانس بیشتری برای پیروزی مجدد در انتخابات و عهده‌داری این منصب به مدت پنج سال دیگر برخوردار است.

کیتا در این انتخابات با رقیب قدرتمند خود به نام «سومایلا سیسی» رهبر معارضان رقابت دارد. 

مالی سعی دارد با برگزاری این انتخابات به شش سال ناآرامی‌های سیاسی و خشونت در شمال و مرکز این کشور پایان دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها