فلاحت پیشه در واکنش به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره:

آمریکا و ایران راهبردی برای جنگ یا مذاکره ندارند/ کشورهای ثالث زمام دشمنی میان ایران و آمریکا را در دست دارند

آمریکا و ایران راهبردی برای جنگ یا مذاکره ندارند/ کشورهای ثالث زمام دشمنی میان ایران و آمریکا را در دست دارند
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 13:46

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است از آنجایی که ارتباط میان ایران و آمریکا بر اساس اطلاعات دروغ شکل می گیرد، لازم است خط قرمز ارتباطی میان این دو کشور وجود داشته باشد تا تصاعد بحران نداشته باشیم.

العالم - ایران / سیاسی

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به اعلام ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با مقامات ایران، گفت: آمریکایی ها همواره در طول دوران عهدشکنی هایی علیه ایران داشته اند اما حتی در اوج این عهدشکنی یعنی در زمان خروج از برجام نیز موضوع مذاکره را مطرح می کنند.

کشورهای ثالث زمام دشمنی میان ایران و آمریکا را در دست دارند

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای ثالث زمام دشمنی ایران و آمریکا را در اختیار گرفته اند، عنوان کرد: شخص ترامپ می داند بزرگ ترین ضربه را به دیپلماسی زده چرا که تابوی مذاکره میان آمریکا و ایران در جریان مذاکرات هسته ای که در سطح وزرای خارجه بود، شکسته شده بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کشورهای ثالث دشمنی میان ایران و آمریکا را شکل داده و بهره آن را می برند، اظهار داشت: ایران و آمریکا دو قدرت منطقه ای و جهانی هستند که حداقل موضوع مهم این است که نیازمند یک خط قرمز برای مذاکره هستند که مانع تصاعد بحران میان آنها شود.

اختلافات میان ایران و آمریکا بر پایه اطلاعات دروغ و مصنوعی افزایش می‌یابد

فلاحت پیشه ادامه داد: در حال حاضر بحران ها و اختلافات میان ایران و آمریکا به گونه ای است که بیشتر به صورت مصنوعی افزایش یافته پرا که بسیاری از موارد مطرح شده از سوی آمریکا مبتنی بر اطلاعات دروغ است لذا در این شرایط هیچ یک از دو طرف راهبردی برای جنگ یا مذاکره ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی نباید ورود مجدد به برجام را پیش شرطی برای مذاکره قرار دهد، ابراز داشت: اعتقاد ما بر جدا بودن موضوع برجام جدا است و این توافقنامه را یک رژیم بین المللی جدا به لحاظ حقوقی و بین المللی می دانیم و حتی اروپایی ها در این زمینه بیش از ما برای حفظ آن مصمم هستند.

طرح موضوع مذاکره از سوی آمریکا از موضع زور، مانع ایجاد مذاکره می‌شود

وی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که آمریکایی ها از موضع زور موضوع مذاکره را مطرح می کنند عملا مذاکره ای شکل نمی گیرد و این به آن دلیل است که هیچ یک از دو طرف راهبردی برای جنگ و مذاکره ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا حتی در شرایط بحرانی باید خط قرمز ارتباطی میان خود را حفظ کنند تا بحران شدت نگیرد.

خانه ملت

پربیننده ترین خبرها