طرح جدید جنبش انصارالله برای پایان جنگ در یمن

طرح جدید جنبش انصارالله برای پایان جنگ در یمن
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 15:58

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از طرحی جدید برای متوقف کردن جنگ و بازگشت به پای میز مذاکرات خبر داد.

العالم - یمن

محمد علی الحوثی گفت: از طرف های یمنی می خواهیم عملیات نظامی دریایی را برای مدت مشخصی که در همه جبهه ها قابل تمدید باشد، متوقف کنند.

الحوثی در توئیت هایی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: کشورهای متجاوز به یمن شب 26 مارس 2015 علیه یمن اعلام جنگ کردند و ائتلاف علیه یمن که در آمریکا مدیریت می شود در آن سال شکل گرفت و برخی کشورها به طور رسمی از حضور و شرکت در این ائتلاف سخن گفتند.

ائتلاف ظالم متجاوز به یمن متشکل از آمریکا، عربستان، انگلیس، امارات، رژیم صهیونیستی، بحرین، کویت و برخی دیگر از کشورهای عربی و خارجی علیه یک کشور عضو شورای امنیت و بدون هیچ مجوز قانونی یا مجوزی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام جنگ کردند و در این جنگ از انواع تسلیحات ممنوعه بین المللی از زمین و هوا و دریا استفاده کردند که همه این موارد نقض همه قوانین بین المللی است.

متجاوزان حتی تاسیسات زیربنایی و اهداف مسکونی و غیرنظامی و شهروندان مظلوم یمنی شامل زنان و کودکان را آماج حملات گسترده وحشیانه قرار دادند و عمدا به نسل کشی علیه مردم یمن مبادرت ورزیدند.

متجاوزان به یمن به محاصره همه جانبه و کامل زمینی و دریایی و هوایی یمن مبادرت ورزیدند و ما از روز نخست برای حل مشکلات داخلی یمن تلاش کردیم و دولت تکنوکراتی به ریاست بحاح تشکیل دادیم و در نهایت به توافقی در خصوص تشکیل دولت نجات ملی تحت نظارت سازمان ملل رسیدیم.

تجاوز نظامی نیز ما را از تلاش برای انجام مسئولیتی که بر عهده داریم برای دستیابی به راه حل  پایان جنگ بازنداشت و تاکنون نیز به طور جدی برای رسیدن به آن تلاش کرده ایم. ما طرح هایی در سوییس و کویت دادیم ولی طرف های دیگر ساز مخالفت زدند . ما همواره از آتش بس و طرح های ابتکاری برای حل بحران یمن استقبال کرده ایم.

امروز حتی جامعه بین المللی به این نتیجه رسیده است و شورای امنیت تصریح کرده است که تنها گزینه حل بحران یمن مذاکرات و راه حل سیاسی است و ما با توجه به تمایلی که به حفظ جان و سلامت شهروندان یمنی و جلوگیری از خونریزی در کشور داریم و بر اساس اصول و ارزش های دینی و انسانی و در راستای حفظ و رعایت شعائر الهی و رعایت ماه های حرام طرح و ابتکار جدید خود را برای توقف عملیات نظامی-دریایی برای مدت مشخصی اعلام می کنیم و این زمان قابل تمدید است و می تواند همه جبهه های نبرد را شامل شود البته در صورتی که این طرح از سوی دیگر طرف ها پذیرفته شود و آنان نیز اقدام مشابهی بکنند.

امیدوارم این طرح و ابتکار اعلام شده بر اساس زمانبندی مشخص و اعلام شده ای ساری و جاری شود و تا زمانی که هیچ اقدام و حمله دریایی جدیدی از سوی متجاوزان به یمن صورت نگیرد ادامه خواهد داشت. ما از بازگشت به میز مذاکره و گفتگو استقبال می کنیم و خواستار تشکیل کمیته آشتی ملی هستیم. ما معتقدیم که رئیس جمهور و اعضای پارلمان باید از طریق صندوق رای و انتخابات مشخص شوند و جامعه بین المللی تضمین هایی در خصوص بازسازی یمن و جلوگیری از تکرار هرگونه تجاوز خارجی به یمن و جبران خسارت ها و زیان های وارده بدهد.

ما معتقدیم که باید عفو عمومی اعلام شود و بازداشتی ها آزاد شوند و درباره هر موضوع اختلافی همه پرسی برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها