بشار جعفری: آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج کند/ ترکیه، تنها طرف در نشست آستانه است که تعهدات خود را نقض می کند / خواهان لغو فوری تحریم ها هستیم

بشار جعفری: آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج کند/ ترکیه، تنها طرف در نشست آستانه است که تعهدات خود را نقض می کند / خواهان لغو فوری تحریم ها هستیم
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 19:00

بشار الجعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در دهمین مذاکرات آستانه که در سوچی روسیه برگزار شد، در نشست خبری خود گفت که دولت ترکیه به تعهدات خود در منطقه کاهش تنش در ادلب عمل نکرد و تعهدات خود را نقض کرد.

العالم - سوریه

بشار جعفری، رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در دهمین مذاکرات آستانه که در سوچی روسیه برگزار شد گفت: تروریست هایی که به شهر السویداء حمله کردند، از منطقه النتف که تحت سلطه نیروهای آمریکایی است، آمده اند. 

وی افزود: ترکیه تعهداتی را که در بیانیه اختتامیه برای دهمین بار با آن موافقت کرده بود، نقض کرده است، دیدیم که چکونه مقامات ترکیه، شهر عفرین را اشغال کردند و 300 هزار غیرنظامی را از این شهر بیرون کردند،  ترکیه، تنها طرف در نشست آستانه است که تعهدات خود را نقض می کند.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در ادامه اظهار داشت: مقامات اشغالگر ترکیه، در مناطقی که اشغال کردند، هویت سوری را با هویت ترکیه تغییر دادند و این اقدام آنان مشابه اقداماتی است که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در جولان انجام می دهند، ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب، امتحانی برای درست بودن حسن نیت ترکیه است و ملت سوریه حق دارند که همه اراضی اشغال شده از سوی ترکیه در شمال سوریه را بازپس گیرند.

بشار الجعفری بر خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد و گفت: بر درخواست خود از واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از سوریه اصرار می ورزیم زیرا حضور این نیروها در سوریه غیرقانونی است و دولت سوریه چنین چیزی را نخواسته است. 

وی در ادامه اظهار داشت: نتایج این دور از مذاکرات را قدر می نهم به ویژه اینکه این نشست، برخی از افکار مهم مانند بررسی موضوع بازگشت سوری ها به وطن شان را در برداشت، ادامه تحمیل اقدامات تحمیلی یک جانبه بر سوریه، مانع اصلی بازگشت سوری ها به وطنشان به شمار می رود، خواهان لغو فوری تحریم ها هستیم و از جامعه بین الملل می خواهیم که به بازگشت سوری ها به وطنشان کمک کند.

بشار الجعفري در ادامه تصریح کرد: پس از انکارهای طولانی مدت کشورهای حامی تروریست ها در سوریه، قاچاق نیروهای کلاه سفید، ثابت می کند که این کشورها، از گروه های تروریستی حمایت می کنند؛ قاچاق تروریست های کلاه سفید و حمله به شهر السویداء  ، دو رویی کشورهای حامی تروریسم را ثابت می کند، گروه تروریستی که سازمان اطلاعات انگلیس آنرا تشکیل داده است و آنرا «کلاه سفیدها» نامیده است، همانی است که به دروغ ، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیائی متهم کرده است.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه با تاکید بر ادامه روند مذاکرات سیاسی اظهار داشت: سیاست دولت سوریه، نهایت تلاش برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم است ، به همین دلیل، دولت سوریه با شدت تمام از روند آشتی ملی حمایت می کند و خواهان اجرای آن است.

پربیننده ترین خبرها