رسانه های آمریکایی مدعی شدند؛

موشک بالستیک کره شمالی، آمریکا را نشانه گرفته است

موشک بالستیک کره شمالی، آمریکا را نشانه گرفته است
سه شنبه 9 مرداد 1397 - 20:37

ماهواره‌های جاسوسی آمریکا فعالیت مجدد در یک کارخانه کره شمالی را رصد کرده‌اند که تولیدکننده نخستین موشک‌های بالستیک با قابلیت رسیدن به ایالات متحده بوده است.

العالم - آمریکا

رویترز -- یکی از مقام‌های ارشد سازمان اطلاعات آمریکا در حالی این خبر را اعلام کرده که پیونگ یانگ در میانه عمل به وعده‌اش برای توقف برنامه‌های اتمی است.

تصاویر و عکس‌های مادون قرمز، خودروهایی را رصد کرده که به کارخانه "سانومدونگ" وارد و خارج می‌شوند اما این تصاویر چگونگی روند ساخت و ساز موشک‌ها را نشان نمی‌دهند.

این اطلاعات براساس فعالیت جاسوسی آمریکا و طی دو هفته و از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده است.

این کارخانه در حال تولید دو موشک بالستیک Hwasong-۱۵ هستند که دور بردترین موشک بالستیک کره شمالی محسوب می‌شوند، اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند که پیونگ یانگ هنوز سیستم ورود مجدد به جو زمین را درباره این موشک‌ها آزمایش نکرده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز دوشنبه نوشت که به نظر می‌رسد کره شمالی در حال ساخت یک یا دو موشک بالستیک جدید با سوخت مایع در یک سایت تحقیقاتی بزرگ در حومه پیونگ یانگ است.

به گفته مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در یکی از تصاویر یک کامیون و یک تریلر پوشیده شده نشان داده شده که کره شمالی از آنها برای نقل و انتقال موشک‌های بالستیک استفاده می‌کرده است. از زمانی که این تریلر پوشیده شده، دیگر نمی‌توان تشخیص داد که چه چیزی حمل می‌کند.

این تصاویر در حالی منتشر شده که مذاکرات بین رهبران آمریکا و کره شمالی در ژوئن سال جاری میلادی با هدف خلع سلاح اتمی و توقف برنامه‌های موشکی این کشور آسیایی برگزار شد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا به کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا گفته بود، کره شمالی به تولید مواد هسته‌ای مورد نیاز بمب‌های اتمی به رغم تعهدش به خلع سلاح اتمی ادامه می‌دهد و دولت ترامپ در تلاش برای تحقق پیشرفت در مذاکرات با پیونگ‌یانگ است.

ترامپ نیز در توئیتش بعد از این اجلاس تاریخی نوشت، همه می‌توانند اکنون در مقایسه با گذشته احساس امنیت بیشتری کنند، دیگر تهدید اتمی از جانب کره‌شمالی وجود ندارد.

کیم جونگ‌ اون، رهبر کره‌شمالی نیز در اجلاس ژوئن متعهد شد در راستای خلع سلاح اتمی کار کند، اما کشورش هیچ جزئیاتی درباره نحوه تحقق این امر ارائه نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها