ابوالفتوح: دمكراسي در جهان و مصر بازيچه‌اي بيش نيست

ابوالفتوح: دمكراسي در جهان و مصر بازيچه‌اي بيش نيست
سه شنبه 21 شهريور 1391 - 05:15

نامزد سابق رياست جمهوري مصر دمكراسي موجود در جهان و مصر را ابزاري و بازيچه توصيف كرد كه از فقر و جهل مردم بهره‌برداري مي‌كند.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ عبدالمنعم ابوالفتوح، نامزد شكست‌خورده رياست جمهوري مصر تاكيد كرد: دمكراسي بازي است كه ممكن است برخي از آن به شيوه صحيح و برخي ديگر به صورت غيرقانوني و نامشروع بهره‌برداري و در اين باره از فقر و جهل مردم براي رسيدن به موفقيت و سمت‌هاي دولتي‌سوء استفاده كنند.

وي تصريح كرد: چنين دمكراسي ابزاري نه فقط در مصر بلكه در همه كشورهاي جهان است و حتي باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا، با چنين دمكراسي پيروز شد، دمكراسي كه در مصر نيز سبب پيروزي محمد مرسي در برابر احمد شفيق شد.

ابوالفتوح تصريح كرد: متاسفانه از مردم نيز در چارچوب همين دمكراسي براي شركت در همه‌پرسي درباره انجام تعديل‌هاي قانون اساسي دعوت شد.

 وي در ديدار با اعضاي موسس حزب «مصر قومي» در منطقه بحيره گفت: امكان ندارد به علت اختلاف‌نظرهايي كه با حمدين صباحي، نامزد سابق رياس جمهوري، دارد و نيز به علت اينكه فرصت براي چند حزبي فراهم باشد حزب واحدي تشكيل دهند. اما ممكن است در جهت منافع ملي مصر با يكديگر همكاري كنند.

ابوالفتوح با بيان اينكه اكنون رويارويي واقعي براي پاكسازي بازمانده‌هاي رژيم مبارك در همه نهادهاي مصر است گفت: بازمانده‌هاي حزب سابق ملي اكنون براي شركت كردن در انتخابات پارلماني آينده آماده مي‌شود و تلاش مي‌كند 50 درصد از كرسي‌هاي پارلمان را كسب كند و از خارج و داخل مصر حمايت مي‌شود.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها