گزارش ارتش و کمیته های مردمی یمن؛

سه هزار نیروی متجاوز در غرب یمن کشته شدند

سه هزار نیروی متجاوز در غرب یمن کشته شدند
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 07:58

ارتش و کمیته های مردمی یمن روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کردند که بیش از سه هزار تن از عناصر وابسته به عربستان سعودی و امارات طی سه ماه گذشته در درگیری های ساحل غربی یمن کشته شدند.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری المسیره به نقل از دستگاه اطلاعاتی ارتش و کمیته های مردمی یمن، سه هزار و 33 نفر از نیروهای وابسته به عربستان در جبهه ساحل غربی ، 466 تن از آن ها در جبهه «وازعیه» واقع در استان تعز و 214 تن دیگر نیز در جبهه «کرش» واقع در استان لحج کشته شدند.

همچنین 6 هزار و 361 تن دیگر در درگیری با نیروهای یمنی در ساحل غربی و جنوب یمن زخمی شدند.

بنابر این گزارش، بسیاری از زخمی های نیروهای متجاوز به یمن برای مداوا به خارج منتقل شدند.

این گزارش می افزاید: سه هزار و 68 نفر از زخمی ها برای مداوا به مصر، یک هزار و 319 نفر نیز به هند و مابقی به بیمارستان های عدن منتقل شدند.
درگیری ها در ساحل غربی یمن و استان الحدیده میان نیروهای یمنی و نیروهای متجاوز همچنان ادامه دارد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از چهارشنبه (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است. 

عربستان از روزششم فروردین سال94درقالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای راعلیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 

پربیننده ترین خبرها