روسیه: جنگ سوریه در آستانه پایان است

 روسیه: جنگ سوریه در آستانه پایان است
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 09:37

«گنادی گاتیلوف» عنوان نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، جنگ سوریه به پایان خود نزدیک شده است.

العالم-اروپا

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت، پس از تشکیل کمیته قانون اساسی، زمینه راه‌حل برای مسأله سوریه تقویت شد.

گاتیلوف ادامه داد، مسکو امیدوار به ایجاد راه‌حل مناسب برای ادلب از طریق مذاکرات است و از امنیت کامل اراضی سوریه حمایت وهمچنین مشارکت تمام طیف‌های معارض سوری در مذاکرات را تأیید می کند.

وی سپس تصریح کرد: حضور نیروهای ایرانی در سوریه «قانونی» و بنا به درخواست دولت سوریه است. اسرائیل در همسایگی سوریه قرار دارد و نگرانی‌های امنیتی دارد که می‌خواهد مورد توجه قرار بگیرد.

گاتیلوف درباره پرونده آوارگان سوری گفت: یک میلیون و 700 میلیون آواره سوری از لبنان، ترکیه، آلمان و اردن برای بازگشت به سوریه ابراز تمایل کرده‌اند، این به نفع کشورهای مربوط در اروپای غربی است که آوارگان سوریه به کشورشان بازگردند.

وی تأکید کرد دولت سوریه امنیت و سلامت تمام آوارگان سوری را تضمین می‌کند و رسما از تمام داوطلبانه که خواهان بازگشت هستند، دعوت کرده به کشور بازگردند.

نماینده دائم روسیه از برنامه همکاری مشترک با فرانسه درباره آوارگان خبر داد که هفته گذشته آغاز شده است؛ وی اعلام کرد فرانسه از مسکو درخواست کرده کمک‌های انسانی را به غوط شرقی منتقل کند و این کشور در تلاش برای حصول راه‌حل در سوریه ایفای نقش می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها