ادامه برخورد سرکوب گرایانه با فعالین مدنی در عربستان/ بازداشت یک فعال زن سعودی پس از انتقاد از رژیم صهیونیستی

ادامه برخورد سرکوب گرایانه با فعالین مدنی در عربستان/ بازداشت یک فعال زن سعودی پس از انتقاد از رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 21:07

مقامات سعودی، نسیمه الساده فعال سعودی را به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی را بازداشت کردند.

العالمعربستان

توئیتر  "ساحه البلد " وابسته به معارضان عربستان در پستی نوشت: همانگونه که به اطلاع ما رسیده نهادهای امنیتی دولت  در چارچوب جلوگیری از جنبش زنان در کشور، نسیمه الساده نویسنده و فعال حقوق بشر را بازداشت کردند.

این نویسنده و فعال حقوق بشرچند روز پیش از اقدام اشغالگران صهیونیستی برای بازداشت دختر بچه زیر ده ساله انتقاد کرد.

وی در توئیت خود و در توضیح خبر بازداشت این دختربچه گفت: کلمات و حروف، ظالمان را می ترساند، حتی اگر از یک کودک ده ساله باشد . چقدر سست و ضعیف هستند.

از سوی دیگر صفحه " زندانیان سیاسی " متخصص در انتقال اخبار زندانیان  زندان های سعودی از اقدام نهادهای امنیتی در بازداشت شماری از زنان فعال مدنی بدون اشاره به نام آنان خبر داد.

این صفحات در پستی نوشتند:  مقامات سعودی در ساعات پایانی شب گذشته شماری از فعالان حقوقدان را بازداشت و به منازلشان حمله کرده و پیش از بازداشت، ساکنان این منزل را ترساندند اما هنوز اسامی آنان مشخص نشده است .

این صفحه در پست دیگری بر اقدام مقامات در بازداشت نسیمه الساده حقوق دان و سمر بدوی همسر ولید اباالخیر فعال زندانی تاکید کرد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز روز سه شنبه از عربستان خواست، همه فعالان سیاسی مسالمت جو از جمله زنانی را  که برای درخواست خود مبنی بر رفع ممنوعیت رانندگی زنان بازداشت شده بودند، را آزاد کند.

"راوینا شامداسانی " سخنگوی حقوق بشری سازمان ملل  نیز در اظهاراتی مطبوعاتی در ژنو گفت: به نظر می رسد اصلاحات واقعی در عربستان در حال وقوع است اما هنوز به حقوق مدنی و سیاسی نرسیده است.

"هتون الفاسی " دیگر فعال معروف مدافع از حقوق زنان است که ماه  ژوئن پس از سوار کردن خبرنگاران در خودروی خود برای شرکت در جشن پایان لغو ممنوعیت  رانندگی زنان در دیگر کشورها  که برای مدت طولانی  نماد سرکوب در این کشور محافظه کار بود ، بازداشت شد.

مقامات سعودی، طی ماه های اخیر دهها فعال، دانشگاهی و استاد دانشگاه را به اتهام فعالیت برای  گروه های خارجی و تلاش بر ضد امنیت و منافع کشور بازداشت کردند.

اخیرا نیز اخباری از بحرانی شدن وضعیت  شماری از زندانیان و در راس آنان سلمان العوده ، سفر الحوالی به دلیل کوتاهی  پزشکی در داخل زندان به گوش می رسد.

عربستان بازداشت ها و دلایل آن را پنهان می کند اما اطلاعات درز یافته از شکنجه شمار زیادی از زندانیان به خاطر اعتراف به جنایت هایی که مرتکب نشده اند یا از مواضع انتقادی خود نسبت به مقامات کناره گرفته اند،خبر می دهد.

پربیننده ترین خبرها