قاسمی: سفیر تاجیکستان توسط مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه احضار شد

قاسمی: سفیر تاجیکستان توسط مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه احضار شد
چهارشنبه 10 مرداد 1397 - 21:51

بهرام قاسمی با اعلام خبر وصول سفیر تاجیکستان توسط مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اظهار داشت: امروز سفیر تاجیکستان در تهران توسط مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به رفتار مقامات آن کشور در حادثه ترور دوچرخه سواران خارجی در تاجیکستان و وارد آوردن اتهامات کذب و بی اساس به جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

العالم - ایران / سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در این دیدار به سفیر تاجیکستان توضیح داده شد که دادن آدرس غلط موجب تهییج و تشویق تروریست های تکفیری براي تشدید اقدامات خشونت بار خود شده و به موازات آن تلاش براي ايجاد تفرقه مذهبی و تبلیغ آن از طرف بعضی از محافل و اشخاص دینی و رسانه ای نتیجه ای جز ایجاد تنش، ناامنی و افزایش اقدامات تروریستی برای این کشور نخواهد داشت؛ سیاستی که نتیجه آن در اقدام غير انساني اخیر در کشتار  دوچرخه سواران بی گناه به وضوح قابل مشاهده است.  بي ترديد بي تفاوتي و تساهل نسبت به تفکر تکفیری سلفی و تشویق افراطگرایی توطئه دشمنان صلح و ثبات و امنيت منطقه است. 

قاسمی گفت: در این دیدار مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام تجربه و امکانات خود را برای مقابله با جریان تکفیری افراط گرا با هدف تحکیم صلح و ثبات منطقه و فراهم آوردن محیطی امن برای ارتقاء رفاه و سعادت مردم منطقه در اختیار دوستان خود قرار دهد.

در این دیدار، سفیر تاجیکستان ضمن ابراز تاسف از وقایع پیش آمده اظهار داشت که مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع مقامات تاجیکستان خواهد رساند.

پربیننده ترین خبرها