ادعای مقامات آمریکایی: ایران طی 48 ساعت آینده رزمایش دریایی بزرگی برگزار می‌کند

ادعای مقامات آمریکایی: ایران طی 48 ساعت آینده رزمایش دریایی بزرگی برگزار می‌کند
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 01:28

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان مدعی شدند که تحرکات نیروی دریایی ایران در خلیج فارس افزایش یافته و احتمالا طی 48 ساعت رزمایش دریایی بزرگی برگزار خواهد شد.

العالم-آمریکا

مقامات آمریکایی شامگاه چهارشنبه ادعا کردند که نیروهای نظامی ایران در حال آماده شدن برای برگزاری رزمایش دریایی گسترده طی 48 ساعت آینده در خلیج فارس هستند.

کاپیتان «ویلیام اوربان» سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی.ان.ان» ضمن استفاده از عبارت جعلی «خلیج عربی» به جای خلیج فارس، مدعی شد: «ما از افزایش تحرکات نیروی دریایی ایران در خلیج ]فارس[، تنگه هرمز و خلیج عمان آگاه هستیم.».

اوربان با بیان اینکه آمریکا به رصد دقیق تحولات در خلیج فارس ادامه می‌دهد، افزود: «و با شرکای خود جهت حفظ آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در راه‌های آبی بین‌المللی همکاری می‌کنیم».

این مقامات با ابراز نگرانی از مقاصد این رزمایش، مدعی شدند که نیروهای ایرانی قصد دارند امسال رزمایش دریایی بزرگتری نسبت به مشابه آن در سال‌های گذشته برگزار کنند.

در ادامه ادعاهای این دو مقام آمریکایی آمده است که ایران طی روزهای اخیر بیش از 100 فروند قایق تندرو برای رزمایش دریایی در خلیج فارس آماده کرده است. آنها انتظار دارند که تجهیزات ساحلی هوایی و زمینی از جمله سامانه‌های پدافند موشکی نیز در این رزمایش استفاده شوند.

مقامات مختلف نیروی دریایی آمریکا همچنین از اینکه در زمان برگزاری رزمایش دریایی ایران، ایالات متحده فقط یک ناو جنگی بزرگ در خلیج فارس دارد (یو.اس.اس. سالیوان» شدیدا ابراز نگرانی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها